Záujemca o zájazd očakáva rýchlu a kompletnú informáciu

Cestovným kanceláriám pomáhajú v komunikácii systémy pre kontaktné centrá. Turistická sezóna pomaly, ale iste, štartuje, a tohtoročné leto bude špecifické tým, že po niekoľkomesačnom lockdowne a ďalších opatreniach počas koronavírusovej pandémie bude chcieť využiť možnosť vycestovať napríklad k moru pravdepodobne oveľa viac ľudí, než v minulých rokoch.


Cestovné kancelárie a agentúry môžu teda očakávať skutočne veľký nápor zákazníkov, ktorí si budú chcieť objednať zájazd alebo pobyt v zahraničí v čo najkratšom možnom čase. Pomôcť zvládnuť túto situáciu im môžu automatické systémy pre kontaktné centrá. Preťažené callcentrá plné operátorov a operátoriek budú totiž musieť v priebehu niekoľkých dní (v máji a v júni) vybaviť tisíce telefonátov, emailov a ďalších komunikačných nástrojov.

Špeciálne komunikačné systémy, akým je napríklad automatický softvér pre kontaktné centrá Daktela, totiž zvládajú akúkoľvek komunikáciu so zákazníkmi monitorovať, navyše však tiež automaticky prispôsobovať a smerovať podľa danej situácie. Najnovšie moduly týchto systémov dokážu dokonca celú komunikáciu so zákazníkom spracovať úplne autonómnym spôsobom, teda bez zásahu operátora či operátorky.

Na konkrétnom príklade si môžeme ukázať, ako niektoré funkcie systému Daktela výrazne zvyšujú efektivitu komunikácie so zákazníkom. Ide napríklad o funkciu sofistikovanej distribúcie hovorov, kedy softvér automaticky rozpozná daného volajúceho zákazníka a pomocou dostupných dát ho prepojí na operátora alebo pracovníka, ktorý najlepšie a najrýchlejšie vyhovie jeho požiadavke.

Týmto spôsobom sa cestovná kancelária vyhne zdĺhavému prepojovaniu na správnu osobu, ktoré zákazníka len zdržuje. Ak teda napríklad zavolá stály zákazník danej cestovnej kancelárie, ktorý lieta pravidelne do Karibiku, systém ho automaticky prepojí na predajcu, s ktorým už v minulosti hovoril, a ktorý sa na túto oblasť špecializuje a môže ho najlepšie zoznámiť so všetkými novinkami a aktuálnymi cenami zájazdov.

Dôležité je tiež to, ako má daná cestovná kancelária alebo agentúra vyriešený webový chat, pretože touto cestou sa uskutočňuje čoraz častejšie prvý kontakt so zákazníkom. Odpovedať na otázky položené touto formou môžu samozrejme aj operátori kontaktného centra, rýchlejší a spoľahlivejší spôsob však predstavuje implementácia nejakého typu chatbota s umelou inteligenciou, ktorá dokáže flexibilne reagovať na základe kľúčových slov.

Zákazník tak prakticky okamžite získa aktuálne platnú ponuku v danej lokalite aj s cenami, pretože chatbot je schopný overiť si dáta z dostupných interných online databáz danej cestovnej kancelárie. Až po potvrdení záujmu na webchate môže operátor kontaktného centra zákazníkovi zavolať a potvrdiť si s ním všetky náležitosti objednávky telefonicky.

Ďalšie spôsoby, ako zefektívniť komunikáciu so zákazníkom, sa dozviete na webových stránkach Daktely.