Predbehnite konkurenciu s predajom cez Amazon

Ak je vašou prioritou rast, Amazon je skvelou voľbou pre predaj produktov na top európskych trhoch. Tento spôsob vás vyjde často lacnejšie v porovnaní s budovaním vlastného e‑shopu. Predaj viete spustiť už do niekoľkých týždňov.


Oplatí sa predávať cez Amazon?

Ak sa pýtate, či sa oplatí vstúpiť na Amazon, odpovedáme jednoznačne áno. Mesačná návštevnosť dosiahla v minulom roku hranicu 200 miliónov používateľov a obrat stále medziročne rastie. Platforma sa vyznačuje obrovskou kúpyschopnosťou. Navyše, môžete predávať po celom svete.

K dispozícií je 20 webových stránok s rôznymi koncovkami podľa trhu, pre ktorý sú určené. Z tých európskych dominuje Nemecko, Veľká Británia, Francúzsko, Španielsko a Taliansko.

Aké produkty môžete predávať?

Povolené je všetko okrem domov, áut, cigariet a živých zvierat. Dokonca si môžete vybrať, akým spôsobom budete produkty predávať. Môžete fungovať ako reseller alebo ponúkať vlastný produkt.

Predaj vlastného produktu

Amazon je špecifický a medzi vlastné produkty zaraďuje aj tie, ktoré vám vyrába niekto iný. Spadajú sem originálne výrobky, vylepšené existujúce alebo tie, na ktoré ste pridali vlastnú značku. Na Amazone sa nazývajú Private Label Products a majú jedinečný EAN kód.

Tovar od dodávateľa

  Ak nemáte vlastný tovar, ale nakupujete ho za nižšie ceny u výrobcu, zaraďte sa medzi predajcov s tým istým produktom. Na Amazone s rovnakou ponukou nie ste prvý, preto vás čaká boj o zákazníka. Zaujať ho môžete najmä:

  • výhodnou cenou produktu,
  • dostupnosťou,
  • rýchlosťou dopravy
  • a vaším hodnotením ako predajca.

Koľko dokážete na Amazone zarobiť?

Predbežnú predstavu o zárobku si môžete vyklikať priamo na Amazone. Jej výška však záleží predovšetkým na vašej stratégii. Najlepšia kombinácia pozostáva z perfektného listingu produktov, akciových cien a PPC reklamy

Získajte viac kvalitných zákazníkov

Vďaka Google Ads kampaniam rýchlejšie oslovíte zákazníkov a rozbehnete predaje. Umiestnenie sa na prvých priečkach vo vyhľadávaní je tým najefektívnejším spôsobom. Pri správnom cielení zabezpečíte príliv kvalitných zákazníkov a rýchlu návratnosť investície.

Nemáte sklad? Žiaden problém 

Výhodou predaja na Amazone je, že nepotrebujete vlastný sklad. Tovar môžete uložiť v určených skladoch a jeho balenie aj odoslanie zabezpečí priamo Amazon. Ak sa však rozhodnete pre vlastný sklad, získate výhodu v kontakte so zákazníkmi, čo viete využiť na remarketing.

Prečo Amazon nevyužíva každý?

Okrem obrovského potenciálu skrýva v sebe množstvo nástrah. Po zložitej registrácii vás čaká náročné a dlhé budovanie značky. Pre porušenie podmienok vám neustále hrozí zablokovanie účtu. A aby toho nebolo málo, problémy so zákazníkmi neriešite vy. Platí pravidlo, že Amazon a zákazník majú vždy pravdu.

Skvelý začiatok pri expanzii

Aj napriek svojim nevýhodám je Amazon skvelou platformou na testovanie vašich produktov a procesov na zahraničnom trhu. Pri expanzii na nemecký trh je to často nevyhnutnosť.

Ak to myslíte s podnikaním na Amazone vážne, spojte sa so špecialistami, ktorí majú s predajom prax. Poznajú všetky nástrahy a vedia sa vyrovnať s nekalými praktikami konkurencie. V Dexfinity teraz získate bezplatnú konzultáciu, ktorá vám napovie, či je Amazon pre ďalší rast vášho biznisu tou vhodnou voľbou.