Úspešný e‑mail marketing je opakom kobercových náletov. Teda posielanie rovnakého e‑mailu s rovnakým obsahom všetkým kontaktom v rovnaký čas. Ak chcete dosiahnuť naozaj dobré výsledky, segmentácia kontaktov a personalizácia e‑mailov sú tým správnym riešením.
Segmentácia a personalizácia sú kľúčovými prvkami e-mail marketingu. Tieto dve slová sú však často zamieňané, takže si tieto pojmy zároveň vysvetlíme.
Čo je segmentácia
Vo všeobecnej rovine je segmentácia definovaná ako rozdelenie niečoho na samostatné skupiny alebo sekcie. V kontexte e-mail marketingu to znamená rozdelenie vášho publika, teda databázy, do niekoľkých skupín.
Podľa čoho segmentovať? Uvedieme si pár príkladov:
● Demografia - vek, pohlavie
● Angažovanosť - reakcie na vaše e-maily
● Interakcia s vaším webom (prezeranie kategórií, vloženie tovaru do košíka, objednávky)
Prečo je segmentácia pre e-mail marketing dôležitá
Ponechanie kontaktov v jednom jedinom segmente (jednom jedinom e-mailovom zozname) znamená, že je prakticky nemožné vytvoriť relevantný e-mail. Spomeňte si, koľkokrát vám nejaká značka zaslala e-mail s informáciou o niečom, čo je pre vás úplne nezaujímavé. V takých prípadoch je veľmi pravdepodobné, že so segmentáciou nepracujú.
Konkrétne: predstavte si, že ste na e-shope už trikrát nakúpili granule pre vašu mačku. Po poslednej objednávke v e-mailovej schránke zrazu nájdete newsletter so zľavovou akciou na psie granule. To asi nie je veľmi relevantné, že?
Segmentácia vám umožňuje vytvárať omnoho cielenejší, a teda relevantný obsah pre menšie skupiny ľudí a vďaka tomu môžete dosahovať skrz e-mail marketing oveľa lepšie výsledky a tým následné tržby. Prečo segmentácia ovplyvňuje tržby?
Segmentácia jednoducho umožňuje posielať e-maily, ktoré sú výrazne viac v súlade s tým, o čo sa konkrétni odberatelia zaujímajú. V dôsledku toho sú ochotnejší vaše e-maily otvárať, preklikávať ich a teda nakupovať
Čo je personalizácia
Personalizácia by sa dala popísať ako hlbšia segmentácia. Vďaka personalizácii môžete komunikovať so svojimi kontaktmi na individuálnej úrovni. Správa je personalizovaná, teda prispôsobená, pretože vychádza z konkrétnych údajov kontaktu. V e-maile potom môžete využiť informáciu ako je ich meno, históriu nákupov, dennú dobu, kedy otvárajú e-maily alebo čítanosť prihlásenia do vašej aplikácie.
Prispôsobenie sa môže líšiť v náročnosti. Niektoré značky môžu používať iba meno kontaktu v predmete, zatiaľ čo pokročilejšie postupy zahŕňajú zmenu obsahu e-mailu na základe chovania alebo polohy alebo iných vecí, ktoré o ňom môžete vedieť vo vzťahu k vašej značke.
Prečo personalizovať e-maily
Personalizácia umožňuje značkám doručovať e-maily, ktoré sú relevantné iba pre jedného príjemcu, čo vytvára dojem, že značky hovoria s predplatiteľmi individuálne. Pocit komunikácie jeden na jedného buduje oveľa silnejšie vzťahy.
Keď budete v e-mailoch používať dynamické prvky (ako sú spomínané meno, história nákupov, prezeraný obsah alebo najrôznejšie výročia), môžete jednoducho vytvoriť jeden e-mail, ktorý ale bude pri odoslaní na 1000 kontaktov vyzerať 1000x inak.
Znie to možno neuveriteľne. Ako by ste mohli držať informácie o každom jednotlivom kontakte vo vašej databáze a použiť ich k napísaniu e-mailu pre každého z nich? Ak nie ste robot, je to samozrejme nemožné. Ale to je presne dôvod, prečo existujú (e-mail) marketingové nástroje, ktoré vám s týmito technológiami pomôžu.
Napríklad v SmartEmailingu môžete posielať personalizované e-maily vo všetkých spomínaných i ďalších situáciách. Pre príklad si ukážeme opustený košík - vo chvíli, kedy si návštevník webu zanechá v košíku nezaplatený nákup, pripomeniete sa mu e-mailom a položky v e-maile dynamicky zobrazíte. Taký e-mail výrazne zvýši šancu, že užívateľ nákup nakoniec dokončí. Scenár takej situácie môže vyzerať nasledovne:
Automatizované e-maily ako je tento zvýši efektivitu vášho e-mail marketingu.
Autor: SmartEmailing
SmartEmailing je inteligentná e-mailingová aplikácia s pokročilou automatizáciou, ktorá si zakladá na spoľahlivosti a garantuje doručiteľnosť až 99,9 %. Aplikácia je užívateľsky prívetivá a obsahuje rad doplnkov a rozšírení, vďaka ktorým si pripravíte e-maily na mieru v drag&drop editore, vyberiete si z radu predpripravených šablón, na web si nasadíte formuláre pre zber e-mailových adries a vyhodnotíte výsledky v prehľadných štatistikách. Ponúka tiež kompletnú starostlivosť o váš e-mail marketing, o ktorý sa postarajú jej e-mailing špecialisti. SmartEmailing dnes používa viac ako 13 000 úspešných značiek. Chcete sa o aplikácii SmartEmailing a službách dozvedieť viac? Kontaktuje ich priamo, radi vám poradia a pomôžu