Obchod s outdoorovým vybavením sa spolieha na automatické vybavovanie objednávok a expedíciu tovaru.
Spoločnosť Zajo začala v roku 1996 s výrobou a predajom turistických nohavíc „golfiek“ a postupne sa rozrástla až do pozície najvýznamnejšieho slovenského predajcu outdorového vybavenia pre profesionálov, ambicióznych športovcov i víkendových výletníkov. S rastúcou firmou bolo nutné digitalizovať a automatizovať celý biznis. A práve v tom firme ZAJO pomohol informačný systém ABRA Gen, ktorý sa stará o objednávky, fakturáciu, sklad a dodávky. Operatívu, ktorú vo firme vykonávali niekoľko rokov manuálne, teraz kompletne nahradil informačný systém.
„ABRA Gen nám šetrí čas i peniaze. Vieme, že sa naň môžeme spoľahnúť, a preto máme priestor venovať sa novým nápadom, produktom a expanzii na nové trhy“, hovorí Juraj Králik, zakladateľ, ZAJO.
Desaťkrát viac objednávok za deň
Informačný systém ABRA Gen automatizuje veľkú časť administratívy spojenú s rýchlym a bezchybným vybavovaním objednávok. Na základe objednávky systém komunikuje s externým skladom a po vyskladnení vystaví ďalšie potrebné doklady a všetko eviduje v účtovníctve. Nasadenie systému ABRA Gen firme umožnilo odbaviť až desaťkrát viac objednávok za deň. Celkový počet je teraz limitovaný už len schopnosťou fyzického odbavenia v externom sklade.
Juraj Králik považuje za hlavný recept na fungujúci e-shop v prvom rade schopnosť ponúkať produkt, ktorý zaujme, a to za zodpovedajúcu cenu. Okrem samotného produktu však musí byť výrazným prínosom i pridaná služba – rýchla dodávka, bezproblémové spracovanie objednávky, ľahká reklamácia a výmena tovaru. To sú základné atribúty, ktoré musia fungovať. Firme ich zabezpečuje práve informačný systém ARBA Gen.
„Považujem za dôležité prácu systematizovať. V dnešnej dobe aj vďaka systému ABRA a partii kolegov, ktorí dokážu správne definovať požadované úlohy, sa dokážeme posúvať vpred,“ dodáva Juraj Králik.
Pozrite sa na 5 vychytávok efektívneho riadenia spoločnosti ZAJO.
Dokonalý prehlaď o celej firme
Management firmy je pribežne informovaný o dianí vo firme prostredníctvom komplexných reportov. Z nich si dokáže spraviť nielen rýchly prehlaď o aktuálnom hospodárskom výsledku, ale z detailných informácií vie o všetkých vykonaných úlohách a predanom tovare. „Z reportov ihneď vidím, pokiaľ vo firme niečo chýba alebo nebeží, ako má,“ potvrdzuje Juraj Králik.
Čo je pre Juraja Králika najdôležitejšie pri budovaní úspešnej firmy? Ako prekonal nástup pandémie a ako jeho firme umožňuje automatizácia rozvíjať oblasť e-commerce? Prečítajte si celý rozhovor.
Autor: ABRA Software
ABRA Software je dynamická technologická firma, ktorá vyvíja a dodáva moderné informačné systémy do firiem zameraných na výrobu, obchod a služby. Software tvorí očami používateľov, je intuitívny, prehľadný a prispôsobivý. Zbiera dáta celej firmy, inteligentne ich triedi a vyhodnocuje. Je bezpečný a dostupný odkiaľkoľvek.