Využite štatistiky v marketingu

Máte naplánovaný brainstorming k novej marketingovej kampani? Alebo plánujete upraviť svoj biznis model a lepšie sa tak prispôsobiť súčasnej dobe?


Pozrite sa predtým na dáta a štatistiky. Vedia vám dať dôležité insighty a vhodne vás nasmerovať. Či už sú to finančné ukazovatele, návštevnosť na vašom webe, prehľad fanúšikov na sociálnych sieťach, štatistiky zo sveta. Sú to malé kúsky skladačky, ktoré rozumní lídri vedia vyhodnotiť vo svoj prospech. Rovnako to robíme aj my v: http://www.kreativgang.sk/

Pozrime sa na pár zaujímavých štatistík zo sveta a tiež to, ako by sme ich vedeli využiť vo váš prospech.

Značky znižujú svoj marketingový budget

Je to dobrá správa, ak sa chystáte nakupovať reklamný priestor, 69 % značiek totiž znižuje svoje výdavky do reklamy. Veľa z nich ich dokonca pozastavilo. Chápeme, že pre niektoré segmenty je to správny krok. Mnohí lídri však zareagovali nerozvážne. 

Otvára sa tým obrovská príležitosť pre nebojácnych. Reklamný priestor sa dá kúpiť dnes za cca ¼ pôvodných cien. Spolu s kvalitnou a zapamätateľnou kreatívou tak môžete poraziť svoju konkurenciu.

Mení sa obsah nákupného košíka

Pozrite sa na zaujímavé porovnanie nárastu predaja kategórií v US e-shopoch (tabuľka porovnáva marec 2019 a marec 2020). Domáce pekárne zažili renesanciu a skoro pokorili  predaj hygienických rukavíc. 

Čo to znamená? Pracujte s dátami a rozmýšľajte. Reklamná kampaň na predaj múky do domácej pekárne by mohla byť v dnešnej dobe veľmi efektívna cesta, ako dostať ľudí do online predajne potravín.

Čítanosť obchodných mailov rastie o 25 %   

Pre niekoho veľmi prekvapivá štatistika. Mailing v marketingu nie je mŕtvy. Priam naopak. Jeho význam rastie. Je to jeden z mála marketingových kanálov, ktorý máte plne pod kontrolou a nestojí vás skoro žiadne financie. Teda mimo práce, ktorú na jeho tvorbu venujete. 

Skúste ich poňať kreatívne a prineste v nich zákazníkom pridanú hodnotu. Uvidíte, že sa vám to oplatí. Ja osobne mám rád ten od e-shopu Huckberry.

(Štatistika stráveného času na facebookých stránkach európskych značiek tretieho marcového týždňa v porovnaní s posledným februárovým týždňom.)

Ľudia trávia viac času na Facebooku

Rast stráveného času na Facebooku je skoro 12 %. Využite to vo svoj prospech. Dajte si záležať na vašej komunikácii. Neznižujte jej objem. Prinášajte obsah, ktorý bude vašich fanúšikov baviť. Vytvárajte s nimi interakciu. Vytvárajte si s nimi vzťah. V budúcnosti vám to môže priniesť lojálnych zákazníkov.

Autor: Ľubomír Šimko, Kreativ gang 

Zdroj: Socialbakers, Influencer marketing hubs.