Vizitka, ktorú nikto nevyhodí

Vizitky sú tu s nami už päť storočí a stále sa hodia. Veľa ľudí tieto kúsky papiera stále z nejakého dôvodu používa. Vizitky sú totiž efektívnou formou priameho marketingu a užitočným nástrojom pre networking. Môžete rýchlo zdieľať kontaktné informácie a máte možnosť sa neskôr znova ozvať.


Vizitky oznamujú, kto ste. Priamo reprezentujú vás a váš biznis. Vlastne u nich začína váš branding. Predpokladám ale, že viete, že vaša značka nie je to, čo vy hovoríte, že je. Vaša značka je dojem, ktorý ľudia získajú po stretnutí s vami alebo vašou firmou. Tak možno budete chcieť starostlivo zvážiť, akú správu chcete vyslať. Čo o vás povie vaša vizitka?

Digitálna vizitka

Koľko vizitiek by sme mali vytlačiť? Tak to je presne tá otázka, ktorú si už nebudete musieť klásť. Tlač vizitiek na malé kúsky papiera už nedáva moc zmysel ani pre začínajúcich ani pre malé firmy, ktoré sa pretláčajú s elitou. Utrácať peniaze za tlač vizitiek fakt nechcete. Budete na tom lepšie, keď pôjdete príkladom a ukážete, ako úplne každý môže zachrániť kúsok našej prírody.

Ľudia dostávajú ročne stovky vizitiek. Tak snáď radšej skúste niečo s "wow" efektom. Vizitky sú dôležitou súčasťou vášho marketingového mixu. A vďaka technológii mobilnej peňaženky môžu byť oveľa účinnejšie. Máte veľa konkurencie, ktorá nespí. Získať dnes niečiu pozornosť nie je nijako jednoduché. Digitálna vizitka je jednou z relatívne dostupných možností, ako o sebe dať vedieť.

Je mi jasné, že prechod z papierových vizitiek na digitálne môže nejakú chvíľu trvať. Svet už je ale mobilný. Ľudia majú svoje mobilné telefóny stále pri sebe. Ak chcete svoju digitálnu vizitku s niekým zdieľať, môžete si vybrať z viacerých možností - správa, email, QR kód, profil na LinkedIn a iných sociálnych sieťach, webovky a aplikácie pre zasielanie správ ako trebárs Messenger alebo WhatsApp. Vaša digitálna vizitka poslúži ako inteligentná záložka k vášmu biznisu na mobilných telefónoch ľudí, ktorých ste stretli. Nemožno ju stratiť. Ľudia nepotrebujú internetové pripojenie, aby sa pozreli na vaše kontaktné informácie. Čaká stále pripravená priamo v mobilných telefónoch a vo vreckách ľudí.

Nie je potrebné vizitky stále dookola vyhadzovať, keď zmeníte logo, adresu alebo čokoľvek iné. Vaša digitálna vizitka na mobilných telefónoch navyše vyzerá skvele a môžete ju kedykoľvek aktualizovať. Môžete tak vaše informácie udržiavať stále relevantné a aktuálne. A tiež sa pri aktualizácii vašej digitálnej vizitky môžete spojiť so všetkými ľuďmi, ktorých ste stretli.

Vaša digitálna vizitka je interaktívna. Vďaka mobilnej peňaženke môže komunikovať tou najpriamejšou formu bez e-mailov alebo správ. Stačí len, aby si ju ľudia uložili. Môže poslať push notifikácie priamo na zamknutú obrazovku vašich potenciálnych zákazníkov, upútať ich pozornosť a vystúpiť z tieňa všetkých ostatných marketingových správ.

Vaša digitálna vizitka je dynamická. Klikateľné odkazy na zadnej strane umožňujú ľuďom - pohodlne priamo z ich mobilného telefónu - čítať váš blog, prezerať vaše video správy alebo počúvať váš podcast. Ľudia si môžu tiež jediným kliknutím pozrieť váš profil na LinkedIne a iných sociálnych sieťach, navštíviť vaše weby, stiahnuť brožúru, dohovoriť termín schôdzky alebo prezentácie. A samozrejme vám môžu zavolať alebo poslať správu, bez toho aby museli hľadať vaše kontaktné údaje.

Vaša digitálna vizitka môže na vašich potenciálnych klientov urobiť silný dojem.

Autor: Ladislav Poledna

Preklad: Poradca podnikateľa

Ladislav Poledna inšpiruje čitateľov každý týždeň svojimi príbehmi o mobilnom marketingu na blogu Become Digital. Nájdete tam originál tohto článku a veľa ďalších. Už mnoho rokov úspešne buduje vzťahy so zákazníkmi v rôznych priemyselných odvetviach. Nedávno spolu s kamarátom založil Digikupon – softvérovú službu, vďaka ktorej si firmy môžu mobilný marketing dovoliť a ľahko použiť. Môžu vytvárať a spravovať vlastný značkový digitálny obsah a doručovať ho do mobilných peňaženiek, ako sú Apple Wallet alebo Google Pay, a potom posielať správy priamo na zamknutú obrazovku jednotlivých ľudí v správny čas alebo na správnom mieste bez toho, aby bolo potrebné vyvíjať vlastnú mobilnú aplikáciu.