Na stupnici od 0 do 9 – aké dobré je vaše vyhľadávanie?

Kedy ste naposledy riešili efektivitu svojho vyhľadávania? Mnohí sa mu nevenujú vôbec. Zákazníci, ktorí použijú vyhľadávanie však nakupujú až päťkrát častejšie. Je to tak preto, lebo tí, čo hľadajú, sú už rozhodnutí uskutočniť nákup. Čo by malo spĺňať dobré vyhľadávanie, aby pomáhalo zvyšovať tržby?


1. Vidno ho

Je vyhľadávacie políčko dostatočne viditeľné a nachádza na každej podstránke? Je dôležité, aby sa vyhľadávanie dalo okamžite použiť a neskrývalo sa napríklad za ikonku lupy. Riskujete tak, že zákazník nebude mať trpezlivosť predierať sa cez menu.

2. Dokáže šepkať

Našepkávač predikuje, čo zákazníci hľadajú už od prvého stlačenia klávesy. Vaše produkty sa im tak zobrazujú ešte skôr, ako dopíšu frázu a stlačia ENTER. Spája tak zákazníkov so želanými produktmi niekoľkonásobne rýchlejšie. Navyše konverzný pomer pri použití našepkávača je oproti samotnému vyhľadávaniu viac ako dvojnásobný.

3. Dáva návrhy

Ponúka vaše vyhľadávanie návrhy? Kde sú umiestnené? Sú to len názvy produktov? Kvalitné vyhľadávanie zobrazí produkty aj s obrázkom, kategóriami, značkami alebo populárnymi frázami.

4. Nevadia mu preklepy

Kliknite na svoj e-shop a skúste niečo vyhľadať zámerne s preklepom. Napr. Ipohne alebo hcaldnicka. Ak ste nedostali žiadne výsledky, pravidelne prichádzate o zákazníkov kvôli nedostatočnej funkcionalite svojho vyhľadávania. Až 30% ľudí totiž po bezvýsledných vyhľadávaniach e-shop opúšťa.

5. Rozumie synonymám

To isté sa týka produktov, ktorých názov vo vašom e-shope sa môže odlišovať od frázy, prostredníctvom ktorej sa ich ľudia snažia nájsť. Dobré vyhľadávanie ráta s tým, že ľudia vyhľadávajú v slangu, žargóne, nárečí, alebo nevedia, ako sa správne píše názov zahraničnej značky. Čo ak chce niekto kúpiť ľadničku alebo ajfón?

6. Pochopí viacslovné zadania

Čo sa stane ak do vyhľadávania zadáte žlté tričko? Sú vo výsledkoch len tričká a sú všetky žltej farby? Dobré vyhľadávanie si dokáže poradiť aj s dlhšími frázami.

7. Nenúti stránkovať

Najlepšie stránkovanie je také, ktoré neexistuje. Ľudia očakávajú, že to, čo hľadajú, uvidia hneď na prvej strane výsledkov. 90% z nich sa na druhú ani nepozrie. Ak napriek tomu potrebujete obmedziť počet výsledkov na stránke, porozmýšľajte radšej nad tlačidlom Načítať viac.

8. Určí správne poradie

Každá kategória má svoje najpredávanejšie produkty. Preto môže byť fajn nápad umiestniť ich na prvé miesta vo výsledkoch. Ideálne je, ak to za vás urobí umelá inteligencia, ale zároveň máte možnosť nastaviť poradie podľa svojich potrieb/preferencií.

9. Reaguje okamžite 

Pri vyhľadávaní je kľúčová rýchlosť. V ideálnom prípade dokážete zákazníkovi produkty zobraziť v reálnom čase. Maximálne by to však malo byť do 0,3 pri našepkávači a 2 sekundy pri vyhľadávaní.

Čo vaše vyhľadávanie? Koľko z týchto 9 bodov spĺňa? Ak menej ako 9, riešenie pre jeho zlepšenie nájdete na www.luigisbox.com/sk.

autor: Luigi's Box

Luigi's Box e slovenská technologická SaaS firma, ktorej softvér pomáha zákazníkom nájsť v e-shope správne a relevantné produkty. Vyhľadávanie na weboch často nefunguje intuitívne – stačí jeden preklep, slangový výraz alebo množné číslo a vyhľadávanie skončí bez výsledkov. Miesto nákupu tak návštevník stránku opustí. V priemere 31% ľudí odíde ihneď z e-shopu ak vyhľadávanie nevráti hľadaný produkt alebo jeho alternatívy. Luigi’s Box tieto nedostatky eliminuje a intuitívne nasmeruje zákazníka k produktu, ktorý hľadal alebo v prípade nedostupnosti produktu mu odporučí alternatívy. Chcete zistiť viac o službách Luigi’s Boxu? Kontaktuje ich priamo na tejto linke a radi vám poradia a pomôžu.