Kreativ gang: Ministerstvo kreativity

Generalizovať e‑shopy (nielen) v časoch covidových nie je správne. Marketingové rozhodovanie bude závislé od produktu alebo služby, ktorú e‑shop ponúka. Zákazníkov bude menej. Prišli o prácu, znížili spotrebu alebo majú obyčajný strach. Netrápte sa tým, prídu noví. Vezmite to ako fakt a so vztýčenou hlavou urobte, čo je vo vašich silách.


3 odporúčania od Kreativ gangu pre e-shopy v momentálnej situácii:

Upravte marketingovú stratégiu

V rýchlom tempe pracovných dní nie je čas na zmeny v stratégii spoločnosti. Toto obdobie nás prinútilo spomaliť a venovať sa vnútorným procesom. Zvážte, ktoré médiá budú viac fungovať. Zamyslite sa dôkladnejšie nad svojou cieľovou skupinou, vyhľadávajte produkty, ktoré sú nosné vo vašom podnikaní a smerujte kampane na ich. Upracte si pred vlastným domom. 

Vyžmýkajte online priestor 

Ak váhate, či investovať do propagácie svojich produktov alebo služieb v týchto časoch, odpoveď je: áno. Prečo?  

Prvým dôvodom je fakt, že v online priestore je aktuálne oveľa viac ľudí ako kedykoľvek predtým. A medzi týmito ľuďmi sú aj vaši zákazníci. Verní, ale aj potenciálni. Druhým dôvodom je opatrnosť vašich konkurentov. Ak oni svoju aktivitu sťahujú a vy, naopak, pridáte – hádajte, koho reklama sa zobrazí vašej spoločnej cieľovej skupine? Hádate správne. Vaša. 

Metrika CPC išla v kampaniach našich klientov výrazne dolu. Za každé kliknutie platia naši zákazníci menej, t.j. za rovnakú sumu privedieme do e-shopu viac zákazníkov. 

V prípade obáv o zníženie tržieb väčšina e-shopov znižuje menej dôležité výdavky, čo častokrát zasiahne aj marketingové náklady. O to viac bude dôležité pracovať s existujúcimi zákazníkmi, ktorých je vhodné oslovovať neplatenými kanálmi (e-mail marketing, sociálne siete) pre zachovanie tržieb.

Hrdzavá či železná rezerva? 

Mať k dispozícii finančnú rezervu sa v týchto časoch osvedčilo. Ak ste ju k dispozícii nemali, berte to ako zdvihnutý prst. Prevencia a príprava na horšie obdobia v časoch, keď sa e-shopu darí, je faktor, ktorý môže rozhodnúť o vašom budúcom pôsobení na trhu. 

Čo Kreativ gang prináša do projektu Upterdam?

Našu skúsenosť v oblasti marketingu a kreatívne riešenia. Pripravujeme video a kampaň, ktoré spustíme pred eventom. 

V čom je Kreativ gang najlepší na trhu a v čom ich služby pomáhajú e-shopom?  

Kreativita ja naša silná zbraň. Baví nás vymýšľať idey, ktoré ťahajú zákazníkov na web, do e-shopu. Samozrejme, podstatnú úlohu na konci vždy zohrávajú dáta.

Robíme dizajn, weby, kampane. Video a foto produkciu máme in house. Zanalyzujeme, vymyslíme a zrealizujeme kampaň, ktorá predá vaše produkty alebo služby.  

Na záver 1 FUN FACT z Ministerstva kreatívneho marketingu:

Každoročne máme na žilinských vianočných trhoch stánok Apréski Punč Bar. Celý december v ňom utužujeme vzťahy s klientmi a tiež naše interné väzby. Prídete nás tento rok pozrieť?