E-mail marketing pre e-shop

Máte úspešné online podnikanie a uvažujete nad e‑mail marketingom? Výborne, robíte dobre. Je to jedna z najefektívnejších foriem online marketingu, ktorá dokáže budovať vzťah s vašimi zákazníkmi a prinášať dlhodobé výsledky. Spoločne sa pozrieme na to, prečo sa do e‑mail marketingu pustiť a ako nad tým premýšľať.


Prečo práve e-mail marketing?

Existuje mnoho a mnoho spôsobov, ako získavať pre váš e-shop objednávky. Úspešní online predajcovia vedia, že jednou z najspoľahlivejších a najvýnosnejších metód je práve e-mail marketing.

E-mail marketing je aj v roku 2021 kanál s jednou z najlepších návratnosti investícií. Veľa ľudí má ale dodnes o e-mail marketingu zlú predstavu. Spájajú ho s bezmyšlienkovitým bombardovaním zákazníkov nezaujímavými a irelevantnými e-mailmi. V najhoršom prípade si myslia, že e-mail marketing je ekvivalent spamu.

Opak je ale pravdou, ak viete, ako na to. Ak robíte e-mail marketing správne, ide o nástroj, vďaka ktorému si so svojimi zákazníkmi môžete vybudovať a udržiavať veľmi blízky vzťah. A rovnako ako personalizované reklamy a vstupné stránky, personalizované e-maily môžu priniesť vášmu e-shopu naozaj zaujímavé výsledky.

V preklade to znamená, že vaše e-maily by mali reagovať na reálne potreby vašich zákazníkov a optimálne brať do úvahy aj ich históriu s vaším e-shopom. Ťažko totiž predáte staršiemu pánovi ženské nohavice, mladej slečne luxusné pánske hodinky alebo majiteľovi psíka mačacie granule.

E-mail marketing v e-commerce

Čo je teda e-mailový marketing v kontexte sveta e-commerce? Ide o umenie a vedu toho, ako pomocou e-mailu generovať tržby pre váš e-shop. Môže to byť jednoduché, napríklad poslať e-mail ľuďom, ktorí opustia košík plný tovaru na vašom webe. Alebo zložitejšie, napríklad mať rad kampaní, ktoré sú na seba rôzne naviazané a exponenciálne znásobujú predaj.

Keď sa pozriete na propagačné akcie, ponuky, kupóny na dopravu zdarma a e-maily zamerané na starostlivosť - vo všetkých prípadoch ide práve o budovanie vzťahov s vašimi zákazníkmi. Preto nie každý e-mail by mal byť nastavený ako predajný. Ak si toto uvedomíte:

  • Budete sa o svojich odberateľov lepšie starať, čo povedie k dlhodobým predajom.
  • Vytvoríte lepšie propagácie, ktoré predajú viac produktov.
  • Budete efektívnejšie segmentovať svoju databázu, čo (opäť) vygeneruje väčší predaj.

Posielanie e-mailov bez rozmyslu na celú databázu, je podobný prípad, ako volať s “lákavou” ponukou ľuďom, ktorých vôbec nezaujíma. V lepšom prípade vám položia telefón (neotvoria e-mail), v horšom si vypočujete i pár nemilých slov (označia vašu ponuku ako spam).

Ako teda na to?

Na začiatku všetkého stojí dobrá stratégia. Než pošlete prvý e-mail, zamyslite sa, čo je vaším cieľom a ako ho chcete dosiahnuť. Premýšľajte nad tým, čo by vašich zákazníkov mohlo potešiť a zaujímať.

V prípade e-shopu sú veľmi dôležité dáta. Ak dáta získavate, môžete sa s nimi tiež naučiť pracovať. O ktorých dátach sa bavíme? Ide predovšetkým o informácie o vašich zákazníkov. Kto sú, ako sa chovajú alebo čo u vás nakupovali. Čím lepšie budete vašich zákazníkov poznať, tým personalizovanejšie a relevantné e-maily im môžete posielať.

Skúste svojim zákazníkom napríklad pomôcť s výberom vhodných produktov, alebo po zakúpení produktu pošlite tipy na ich používanie.

E-mail marketingom môžete vašich návštevníkov alebo zákazníkov zachytiť aj v bode, kedy na vás v procese nákupu zabudnú. Konkrétne ho môžete informovať o opustenom košíku. Ďalším obľúbeným variantom je pripomenutie sa e-mailom po určitej dobe, kedy váš zákazník nakúpený tovar najskôr už spotreboval.

E-mail nie je jadrová fyzika, ale existuje pomerne niekoľko zásad, ktoré sa vyplatí dodržiavať. Postupne si prejdeme dôležité časti e-mail marketingu. V ďalšom článku sa budeme venovať budovaniu kvalitnej databázy.

Autor: SmartEmailing

SmartEmailing je inteligentná e-mailingová aplikácia s pokročilou automatizáciou, ktorá si zakladá na spoľahlivosti a garantuje doručiteľnosť až 99,9 %. Aplikácia je užívateľsky prívetivá a obsahuje rad doplnkov a rozšírení, vďaka ktorým si pripravíte e-maily na mieru v drag&drop editore, vyberiete si z radu predpripravených šablón, na web si nasadíte formuláre pre zber e-mailových adries a vyhodnotíte výsledky v prehľadných štatistikách. Ponúka tiež kompletnú starostlivosť o váš e-mail marketing, o ktorý sa postarajú jej e-mailing špecialisti. SmartEmailing dnes používa viac ako 13 000 úspešných značiek. Chcete sa o aplikácii SmartEmailing a službách dozvedieť viac? Kontaktuje ich priamo, radi vám poradia a pomôžu.