Chcete mobilnú aplikáciu? Tu sú dôvody, prečo by ste sa do toho nemali púšťať

Tiež si myslíte, že jednoducho vyviniete vlastnú mobilnú aplikáciu a oslovíte veľké množstvo užívateľov, zarobíte kopu peňazí a preslávite sa? No, dnes by som teda skúsil rozobrať dôvody, prečo by ste práve toto robiť nemali.


Bude vás to stáť kopu peňazí

Peniaze sú vždy na prvom mieste. Koľko bude stáť vývoj vlastnej mobilnej aplikácie, záleží od toho, čo presne chcete dosiahnuť. A samozrejme tiež od toho, koho si na vytvorenie aplikácie najmete. Ak chcete vyvíjať niečo jednoduché (ako je napríklad kalkulačka, stopky alebo časovač), tak za to dáte pár tisíc eur. Čím je ale apka zložitejšia, tým rastú aj náklady. Náročnejšia mobilná apka vás môže ľahko vyjsť na viac ako 100-tisíc eur. No, a ak máte pocit, že potrebujete nejakú naozajstnú pecku, ako je aplikácia Facebook, tak buďte pripravení minúť pár miliónov eur. Taktiež by bolo chybou myslieť si, že vlastný vývoj a tvorba mobilnej aplikácie sú jednorazový výdavok. Náklady na vytvorenie aplikácie sú len špičkou ľadovca. Naplánujte si teda ďalšie peniaze na priebežnú údržbu a niekoľko aktualizácií ročne.

Vašu appku aj tak nikto nebude používať

Tiež je vysoko nepravdepodobné, že sa vám podarí dosiahnuť  tri vyššie spomínané ciele. Podľa odhadov bude totiž nejako úspešná len približne 1 z každých 10 000 mobilných aplikácií. A z tých sa len veľmi málo stane naozaj populárnymi. Ľudia trávia na svojich mobilných telefónoch a v aplikáciách niekoľko hodín denne. Ale používajú len niekoľko aplikácií. Takže bez ohľadu na to, aká dobrá je vaša mobilná aplikácia, realita je taká, že ľudia trávia väčšinu času len s pár aplikáciami. Tieto základné aplikácie má každý človek iné. Avšak najobľúbenejšími aplikáciami v Česku i na svete sú aplikácie potrebné pre zasielanie správ, ako sú Whatsapp a Messenger. Potom sú to sociálne siete, ako je Facebook alebo Instagram. Celosvetovo predstavujú sociálne siete a komunikačné appky 50 % času stráveného v mobilných aplikáciách. Potom tu máte pár streamovacích aplikácií, ako je YouTube, Netflix alebo Spotify. S pokračujúcim vývojom mobilných platieb ľudia tiež čoraz viac používajú mobilný telefón pre platenie za služby a tovar. To robí z mobilných peňaženiek, ako sú Apple Pay, Google Pay alebo Samsung Pay ďalšie veľmi populárne aplikácie.

Kvôli mobilnému marketingu vlastnú appku vyvíjať nemusíte

Možno si myslíte, že mobilná peňaženka je dobrá len na platenie. V skutočnosti ide o službu, ktorá spravuje digitálny obsah od rôznych firiem. Napríklad ponuky, kupóny, vernostné odmeny, lístky, palubné vstupenky a lístky na autobus alebo vlak, darčekové karty, informačné karty, vernostné karty, členské karty, hotelové kľúče, preukazy totožnosti, vodičské preukazy, elektronické potvrdenie alebo informácie o výrobkoch. Okrem transakcií mobilná peňaženka všeobecne umožňuje, aby sa ponuky, akcie alebo zľavy objavili ako push notifikácia na uzamknutej obrazovke vášho mobilného telefónu.

Nejako sa odlíšiť nie je pre malé firmy vôbec jednoduché. Nie je to ľahké, ale nie nemožné. To, že si vás vaši zákazníci dobre zapamätajú, je zásadné pre dlhodobý úspech. Poskytujte zákazníkom skvelé služby, budujte si pevné vzťahy a príďte s niečím novým. Vernosť zákazníkov je dôležitá vždy. O to viac v súčasnej situácii „pridusenej ekonomiky“. Môžete vystúpiť z radu napríklad tým, že pre seba využijete mobilnú peňaženku – novú a mocnú marketingovú a vernostnú platformu. Oslovujte zákazníkov na mobilných telefónoch a ponúkajte im značkový digitálny obsah pre mobilnú peňaženku. Predstavujte ľuďom svoje ponuky, akcie alebo zľavy a dávajte im vedieť, ako si ich ceníte. Bez ohľadu na túto pandémiu majú ľudia stále o dobré ponuky záujem.



Autor: Ladislav Poledna

Preklad: Poradca podnikateľa

Ladislav Poledna inšpiruje čitateľa každý týždeň svojimi príbehmi o mobilnom marketingu na blogu Become Digital. Nájdete tam originál tohto článku a veľa ďalších. Už niekoľko rokov úspešne buduje vzťahy so zákazníkmi v rôznych priemyselných odvetviach. Nedávno spolu s kamarátom založil Digikupon – softvérovú službu, vďaka ktorej si firmy môžu mobilný marketing dovoliť a ľahko použiť. Môžu vytvárať a spravovať vlastný značkový digitálny obsah a doručovať ho do mobilných peňaženiek, ako sú Apple Wallet alebo Google Pay, a potom posielať správy priamo na zamknutú obrazovku jednotlivých ľudí v správny čas alebo na správnom mieste bez toho, aby bolo potrebné vyvíjať vlastnú mobilnú aplikáciu.