Ako si získať maďarského zákazníka?

Poznanie zákazníka a jeho potrieb je základný kľúč k vášmu úspechu a dôveryhodnosti. O našom južnom susedovi možno stále hovoriť ako o krajine s potenciálom výrazného rastu e‑commerce trhu.


Nad expanziou do Maďarska sa oplatí uvažovať z viacerých dôvodov:

  • Obraty v maďarskom e-commerce naberajú míľovú rýchlosť s medziročným nárastom 15 – 20 %.
  • E-shop summit označil maďarský trh za zlatú baňu pre rozvoj slovenských i českých e-shopov.
  • Nízka obsadenosť trhu navádza na vysokú šancu pre vás etablovať sa na maďarskom e-trhu a získať tak zaujímavé čísla.  
  • Viac ako 80 % populácie má prístup k internetu. 2,1 milióna maďarských obyvateľov spravilo objednávku cez Black Friday

    Ako nakupuje maďarský zákazník? 

    Prevládajúci konzervativizmus u maďarského zákazníka často prináša veľkú nedôverčivosť v e-commerce. Bleskový prieskum Eurobarometer 396 uvádza, že dôvera online nakupovania  sa v Maďarsku pohybuje okolo 31 %. Napriek rapídnemu rastu e-commerce sú maďarskí spotrebitelia nedôverčiví aj pri platbe online, a preferujú tak platbu až po prebratí zásielky, t. j. na dobierku (58 %). Medzi najdôležitejšie aspekty pri online nákupe u maďarských spotrebiteľov patria prepravné náklady, rovnako ako aj dodržanie sľúbeného času dodania. Až 72 % respondentov uvádza, že preferuje doručenie objednávok prostredníctvom kuriérskej služby (Štúdia eNet).

    Ako prilákať maďarského zákazníka na e-shop?

    Nedôverčivosť maďarského zákazníka ide ruka v ruke s písaním recenzií. Radi ich píšu i čítajú a na základe toho sa rozhodujú. Recenzie majú široký záber aj do oblasti sociálnych sietí, kde sa radi zapájajú do diskusií, zdieľaní a lajkovaní príspevkov – Maďari preferujú tráviť čas na Facebooku (aktívne ho využíva až 5,4 milióna) ako prehliadať webové stránky. 

    Okrem domény komunikácie u maďarského spotrebiteľa je významná aj doména hľadania a porovnávania cien. Najznámejším maďarským porovnávačom je árukereső, ktorý však pri zobrazovaní uprednostňuje domáce e-shopy (podiel v oblasti privátnych značiek je stále vyšší).

    Pri vstupe na maďarský trh sú kľúčové trendy v preferenciách v e-commerce u maďarského spotrebiteľa. Podľa European E-commerce overview – Hungary je najvýznamnejším odvetvím maďarského e-commerce móda, ktorá prináša až 40 % výnosu z elektronického obchodu. Ďalej sú to elektronika & médiá, donáška jedla & osobná starostlivosť, hračky & hobby & kutilstvo a nábytok & spotrebiče.

    Kommunikáljon az ügyfelekkel magyarul alebo komunikujte so zákazníkom v maďarčine

    Maďari sú hrdý národ a komunikáciu v ich rodnej reči majú veľmi radi. Pri expandovaní do Maďarska nepodceňujte preklad vašich web stránok, produktov a reklám. Rozhodne vynechajte online prekladače a siahnite po profesionálnom preklade od lokálnych prekladateľov, ktorý je v súlade s tradíciami a kultúrou Maďarska.

    Okrem dôrazu na bezchybný preklad odporúčame prepracovať diskusné fóra a ponúknuť tak maďarským zákazníkom motiváciu nakúpiť práve vo vašom e-shope.

    Motivujte svojich potencionálnych zákazníkov k spätnej väzbe zabezpečením zákazníckej podpory v ich rodnom jazyku, ktorá výrazne znižuje percento nespokojnosti u zákazníkov a zároveň zlepšuje celkový imidž podnikania.



    Autor: Expandeco

    Úspešný príbeh expanzie začína výberom atraktivneho trhu a pokračuje budovaním stabilného miesta v našom regióne. Expandeco prináša majiteľom e-shopov dlhodobo efektívnu optimalizáciu ich nákladov cez zberné miesta, riešenie prekladov a kompletnej lokalizácie online podnikania, či odbornú a spoľahlivú zákaznícku podporu. Expandujte a lokalizujte vaše podnikanie bez hraníc cez expandeco.com.