5 najlepších e-mailov pre e-shopy

Používate e‑mail? Možno hlúpa otázka, že? Lepšie by bolo sa opýtať, či vôbec poznáte niekoho, kto e‑mail nepoužíva vôbec. E-mail marketing má jednu z najlepších návratností investícií. S prehľadom a v úplnej väčšine prekonáva iné marketingové kanály, ako sú sociálne siete alebo platené vyhľadávanie. Ak nepoužívate e‑maily na spojenie so svojimi (potenciálnymi) zákazníkmi, oberáte sa o veľkú príležitosť. Zaujíma vás, prečo sú e‑maily v e‑commerce tak dôležité? Ste na správnom mieste.


V tomto článku vám ukážeme niekoľko najlepších e-mailov, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje a zlepšiť vzťah s vašimi zákazníkmi.

1. Uvítacie e-maily

Uvítacie e-maily, teda tie, ktoré svojím odberateľom alebo zákazníkom zašlete chvíľku po tom, čo získate ich kontakt, majú väčšinou najlepšiu mieru otvorenia (open-rate). Prečo? Vo chvíli, kedy sa niekto prihlási k vášmu newsletteru, máte istotu, že na vás v tú chvíľu myslí a má o vašu značku záujem. A vy túto príležitosť môžete využiť k tomu, aby ste sa mu predstavili. Stačí krátko. Pokojne do 150 slov. Odberateľ vás tak môže poznať, mať radosť z naviazaného vzťahu a s veľkou pravdepodobnosťou otvorí ďalšie e-maily, ktoré mu zašlete.

Skvelý uvítací e-mail obsahuje väčšinu, ak nie všetky, z týchto 5 bodov:

  • Poďakovanie za záujem o váš biznis.
  • Magnet alebo zľava, ktorú ste možno ponúkali ako výmenu za kontakt.
  • Informácie o tom, čo od vás môže odberateľ očakávať.
  • Predstavenie vašej spoločnosti.
  • Kontaktné informácie a odkazy na sociálne siete.

2. Propagačné e-maily

Kupóny, zľavy, výpredaje, špeciálne alebo sezónne ponuky - každý z nich môže byť hlavnou súčasťou propagačného e-mailu v e-commerce. Tento e-mail je veľmi priamy a jeho príprava a nastavenie môže byť obťažnejšie. Záleží totiž na demografii a jednotlivých preferenciách členov vašej databázy. Preto sa vyplatí segmentovať - neposielať každú vašu ponuku všetkým kontaktom, ale rozdeľovať podľa potrieb.

3. Opustený košík

Viete, že takmer 70 % nakupujúcich opúšťa svoje online košíky? Dobrou správou je, že existujú spôsoby, ako toto desivé číslo znížiť. Jedným z najjednoduchších je pripomenúť nakupujúcim, že v ich košíku niečo nechali pomocou e-mailu “opustený košík”.

Tieto e-maily sú veľmi účinné. Podľa údajov Salesforce sa až 60 % nakupujúcich vrátilo, aby nákup dokončili do 24 hodín od obdržania takého e-mailu.

4. Up-sell a cross-sell e-maily

Pravdepodobne ste oboznámení s Up-sell predajom a jeho blízkym príbuzným, cross-sell predajom.

Ak tomu tak nie je, tu je rýchle zhrnutie:

  • Upselling je, keď pozvete záujemcu ku kúpe drahšej položky v ponuke, aby ste zvýšili ich priemernú hodnotu objednávky.
  • Cross-selling zahŕňa odporúčanie súvisiaceho alebo doplnkového produktu.

Vzhľadom k tomu, že priemerný vracajúci sa zákazník utráca o 67 % viac zhruba tretí rok, než v prvých šiestich mesiacoch, nie je žiadnym prekvapením, že mnoho značiek elektronického obchodovania pravidelne predáva produkty zákazníkom, ktorí už vykonali nákup. Preto túto šancu využite aj vy.

5. Reaktivačné e-maily

Väčšina e-shopov má veľké množstvo kontaktov vo svojej databáze, ktoré spadajú do kategórie tzv. “mŕtvych kontaktov“. Ide o tých, ktorí od vás nenakúpili, nenavštívili váš web alebo si dokonca neotvorili vaše e-maily už niekoľko mesiacov.

Stále tu ale nie je všetko stratené. Predsa len ide o ľudí, ktorí už vašu značku poznajú, takže máte väčšiu šancu zaujať ich než úplne nové kontakty. A náklady na získanie nového zákazníka sú asi päťkrát vyššie než udržiavanie vzťahu so stávajúcim. Preto prichádza na rad reaktivačný e-mail, ktorým ich dostanete späť do hry. Tie často obsahujú nejaký druh ponuky, ktorá je príliš dobrá na to, aby si ju nechali ujsť. Samozrejme ju napíšte už do predmetu e-mailu. Môže sa jednať o produkt zdarma, zľavu alebo šancu niečo vyhrať.

Môžete zvoliť tiež prístup viac zameraný na vzťahy a sentiment a použiť frázy ako “Chýbate nám!”. Tým pripomeniete kontaktom, že medzi vami vzťah už bol.

Autor: SmartEmailing

SmartEmailing je inteligentná e-mailingová aplikácia s pokročilou automatizáciou, ktorá si zakladá na spoľahlivosti a garantuje doručiteľnosť až 99,9 %. Aplikácia je užívateľsky prívetivá a obsahuje rad doplnkov a rozšírení, vďaka ktorým si pripravíte e-maily na mieru v drag&drop editore, vyberiete si z radu predpripravených šablón, na web si nasadíte formuláre pre zber e-mailových adries a vyhodnotíte výsledky v prehľadných štatistikách. Ponúka tiež kompletnú starostlivosť o váš e-mail marketing, o ktorý sa postarajú jej e-mailing špecialisti. SmartEmailing dnes používa viac ako 13 000 úspešných značiek. Chcete sa o aplikácii SmartEmailing a službách dozvedieť viac? Kontaktuje ich priamo, radi vám poradia a pomôžu.