10 tipov od Luigi’s Boxu ako zvládnuť Black Friday počas pandémie

Pandémia spôsobila, že oveľa viac ľudí dnes nakupuje online, preto je dôležité dôkladne sa pripraviť na Black Friday. Myslieť treba najmä na plánovanie – premyslieť si marketingovú stratégiu a zabezpečiť logistiku. Dôležitá je ale aj rýchla infraštruktúra e‑shopu a pozornosť, ktorú budete zákazníkom venovať pred aj po nákupe.


Black Friday je pre e-commerce obrovskou príležitosťou a výzvou zároveň. Mnohým e-shopom tvorí Q4 výraznú časť ročného obratu. Navyše, koronakríza spôsobila prudký rast nakupovania online. Podľa čísel z mája vzrástol v Európe počet online objednávok o 50 % a nič nenasvedčuje tomu, že by sa tento trend mal v dohľadnej dobe zvrátiť. 

E-shopy by preto rozhodne nemali podceniť prípravu na Black Friday. Cena za jeho nezvládnutie môže byť pomerne vysoká. Luigi’s Box prináša 10 rád, ako si to nepokaziť. :)

Plánovanie

1. Marketing

Pripravte si marketingovú stratégiu. Vopred si vypracujte príspevky na sociálne siete,

reklamy či newslettre a zvýšte rozpočty na kampane. Sledujte, čo robia vaši konkurenti a rozmýšľajte, ako sa (ne)inšpirovať.

2. Logistika

Sledujte trendy nakupovania už niekoľko týždňov pred Black Friday a pripravte svoje sklady na zvýšený dopyt. Kvôli korone ľudia nakupujú cez internet viac ako kedykoľvek predtým. Zabezpečte baliace kapacity a overte si, či bude stíhať kuriér. Takisto si dávajte pozor, aby ste nepredávali produkty, ktoré nemáte.

3. Zľavy

Určite si, aké produkty chcete predať a ktoré z nich chcete ponúknuť v zľavách. Pri tvorbe zliav myslite na to, že ľudia očakávajú minimálne 20 %.

Funkčnosť

4. Web

Čas sú peniaze. Ak sa bude zákazníkovi stránka produktu načítavať 15 sekúnd, platí to doslovne. Cez Black Friday môže mať váš web až 3-krát väčší traffic. Ak spúšťate kampaň alebo zasielate newsletter, nápor môže byť nárazový. Otestuje, koľko váš web zvládne a v prípade potreby zvážte inštaláciu lievika alebo čakárne. Minúť ťažké peniaze na reklamy a prísť o návštevníkov kvôli nefungujúcemu webu určite nechcete.

5. Web v mobile

Dbajte o mobilnú verziu vášho webu. Takmer 40 % nákupov na Black Friday 2019 sa uskutočnilo cez mobil. Skontrolujte, či sú všetky dôležité prvky webu dostatočne viditeľné a funkčné na mobilnej aj desktopovej verzii. Zredukujte si texty tak, aby obsahovali len podstatné informácie – zákazník na mobile je spravidla netrpezlivejší. Tiež je dobré mať na mysli, že užívatelia môžu začať nákup na mobilnom zariadení a dokončiť ho na desktope.

6. Vyhľadávanie

Ľudia, ktorí nakupujú cez Black Friday, vedia, čo chcú. Ich cesta na webe teda prirodzene smeruje priamo k vyhľadávaniu. Pokiaľ však vyhľadávanie nefunguje správne, môže sa jednoducho stať, že nenakúpia u vás, ale u vašej konkurencie, kde správne nastaveným vyhľadávačom tento produkt našli. Ak potrebujete vyhľadávanie vášho webu otestovať alebo trošku vyladiť, kontaktujte nás.

7. Platobná brána

Zistite si, koľko je platobná brána, ktorú používate, schopná sprocesovať transakcií a či to postačuje na zvládnutie očakávaného zvýšeného počtu objednávok. Každá sekunda môže znamenať stratu objednávky.

Pozornosť

8. Darčeky

Doprajte zákazníkom extra benefity ako doprava zadarmo, promo-balíčky produktov, pekný baliaci papier alebo darčekové poukazy. Ak sú tieto veci aj vizuálne pútavé, ľudia sa nimi radi pochvália na sociálnych sieťach a vy tak získavate bezplatnú propagáciu.

9. Zákaznícka podpora

Viac nákupov so sebou prináša väčší nápor na support. Zabezpečte si, aby ste problémy zákazníkov dokázali riešiť promptne. Aj na sociálnych sieťach. Firemné stránky na Facebooku a Instagrame sa už stali štandardom. Až 37 % ľudí očakáva, že na otázky zaslané cez sociálne siete dostane odpoveď ešte v ten deň.

10. Spoločenská zodpovednosť

Koronakríza sa na online predaji podpísala dynamickým rastom. Mnoho kamenných

prevádzok však skrachovalo. Ak ste jednou z firiem, ktorej pandémia viac dala, ako vzala, pouvažujte, či sa nezapojiť do CSR (Corporate Social Responsibility) aktivít. Pripojte sa ku Giving Tuesday ako aj jeden z našich klientov, Berlin Brands Group alebo podporte iniciatívy v oblasti klimatických zmien.

Záver

Black Friday nie je len o jednom dni. Výpredaje môžu trvať až do utorka. Zvýšený počet objednávok môže znamenať aj zvýšený počet reklamácií. Dôsledne sa pripravte a vyzbrojte sa vytrvalosťou a trpezlivosťou. Sú to mimoriadne hektické dni – výsledky však stoja za to.

Checklist od Luigi’s Boxu pre e-commerce pre Black Friday počas pandémie

✅ Marketingová stratégia

✅ Plné sklady

✅ Rýchly web

✅ Mobilná verzia

✅ Funkčné vyhľadávanie

✅ Premyslené zľavy

✅ Blesková platobná brána

✅ Každý má rád darčeky

✅ Promptný support

✅ Spoločenská zodpovednosť

autor: Luigi's Box

Luigi's Box e slovenská technologická SaaS firma, ktorej softvér pomáha zákazníkom nájsť v e-shope správne a relevantné produkty. Vyhľadávanie na weboch často nefunguje intuitívne – stačí jeden preklep, slangový výraz alebo množné číslo a vyhľadávanie skončí bez výsledkov. Miesto nákupu tak návštevník stránku opustí. V priemere 31% ľudí odíde ihneď z e-shopu ak vyhľadávanie nevráti hľadaný produkt alebo jeho alternatívy. Luigi’s Box tieto nedostatky eliminuje a intuitívne nasmeruje zákazníka k produktu, ktorý hľadal alebo v prípade nedostupnosti produktu mu odporučí alternatívy. Chcete zistiť viac o službách Luigi’s Boxu? Kontaktuje ich priamo na tejto linke a radi vám poradia a pomôžu.