Prečo je double opt-in dôležitý

Téma double opt-in je v e‑mail marketingu zabehnutý pojem. Až s európskym nariadením GDPR sa do povedomia dostal omnoho viac. Spolu s ním totiž prišli upresňujúce podmienky, ako získať súhlas k zasielaniu obchodného oznámenia. Double opt-in má ale okrem legislatívy aj iný význam. Aký? O tom si povieme v dnešnom článku.


Čo je presne double opt-in a ako to funguje?

O double opt-in sa bavíme v prípade, kedy sa užívateľ prihlási k odberu vášho newslettera alebo iných aktivít, kde zanecháva svoju e-mailovú adresu, tomu sa hovorí opt-in. Užívateľovi potom príde do schránky e-mail, ktorý obsahuje odkaz na kliknutie a potvrdenie odberu. Až po tomto prekliknutí a potvrdení je užívateľ oficiálne pridaný do vašej databázy e-mailových adries. Názov double opt-in teda vychádza práve z dvojitého potvrdenia.

Keďže sa jedná o ďalší krok užívateľa, ukazuje zvýšenú mieru záujmu o váš e-shop alebo téma, o ktorej hovoríte, čo vedie k väčšej angažovanosti a nakoniec k lepším výsledkom vašej e-mailovej marketingovej stratégie.

Prečo by ste ho mali mať aj vy?

  1. Ochrana doručiteľnosti
  2. Celkom logicky - ak máte vo svojej databáze nefunkčné kontakty, nieto spamové pasce, vašu doručiteľnosť to ovplyvní. V lepšom prípade e-mail iba nedoručíte, keďže užívateľ skrátka zadal zlú adresu, ale v tom horšom, keď natrafíte na spamovú pascu, vám zhoršená reputácia zabráni v doručení podstatného množstvo e-mailov.

  3. Dobrý stav databázy
  4. Možno by ste neverili, koľko skomolenín a variácií na e-mailové adresy môže človek vymyslieť. Typografické chyby sú veľmi častým problémom pri vyplňovaní formulárov. Stávajú sa potom doslova nočnou morou správcov databázy. Stačí jediná chyba a e-mail môže byť zaslaný inej osobe alebo nedoručený.

  5. Ošetrenie podvodných registrácií
  6. Možno by vás to nenapadlo, ale existujú prípady, kedy niekto na váš zoznam začne pridávať desiatky falošných adries, alebo k tomu použije automatizovaný skript. Títo spameri zneužívajú e-mailové adresy k rozosielaniu tisícky nechcených správ. Stretlo sa s tým u nás nemálo klientov. Dvojité potvrdenie vám pomôže takej situácii predísť.

  7. Nikto vás nemôže obviniť zo šírenia SPAMu

Akonáhle zákazník dvakrát potvrdí, že má o pridanie do vašej databázy záujem, aj keby si to neskôr rozmyslel, máte jasný dôkaz o jeho vôli. Občas sa totiž stane, že odberateľ vaše e-maily označí ako spam poskytovateľovi e-mailových služieb. Niektorí môžu požiadať o dôkaz, že sa váš zoznam kontaktov skladá iba z adries, ktoré sa k odberu naozaj prihlásili. Double-opt in je úplne nesporným dôkazom.

Ako je to s GDPR

Okrem spomínaných dôvodov, ktoré súvisia hlavne so zdravím vašej databázy tu máme legislatívny rámec. Ako najskôr viete, od 25. mája 2018 vošlo do účinnosti nariadenie GDPR, ktoré sa zaoberá ochranou osobných údajov.

Pre súlad s GDPR musí dať súhlas so spracovaním úplne každý, ktorého osobné údaje spracovávate. Byť GDPR vyslovene neuvádza nutnosť double opt-in, hneď v prvej podmienke v čl. 7 odst. 1 GDPR je najdôležitejšia informácia:

„Ak je spracúvanie založené na súhlase, musí byť správca schopný doložiť, že subjekt údajov udelil súhlas so spracovaním svojich osobných údajov.“

A práve doložiteľnosť je najväčším rozdielom medzi opt-in a double opt-in. Ako správca osobných údajov totiž musíte byť schopní doložiť, že zákazník so spracovaním svojich údajov udelil súhlas.

Autor: SmartEmailing

SmartEmailing je inteligentná e-mailingová aplikácia s pokročilou automatizáciou, ktorá si zakladá na spoľahlivosti a garantuje doručiteľnosť až 99,9 %. Aplikácia je užívateľsky prívetivá a obsahuje rad doplnkov a rozšírení, vďaka ktorým si pripravíte e-maily na mieru v drag&drop editore, vyberiete si z radu predpripravených šablón, na web si nasadíte formuláre pre zber e-mailových adries a vyhodnotíte výsledky v prehľadných štatistikách. Ponúka tiež kompletnú starostlivosť o váš e-mail marketing, o ktorý sa postarajú jej e-mailing špecialisti. SmartEmailing dnes používa viac ako 13 000 úspešných značiek. Chcete sa o aplikácii SmartEmailing a službách dozvedieť viac? Kontaktuje ich priamo, radi vám poradia a pomôžu.