späť na články

Ako vybudovať kvalitnú databázu pre e-shop

Smartemailing 24. Jún 2021
Ako vybudovať kvalitnú databázu pre e-shop

Rýchle zhrnutie: Vytvorenie zdravej e-mailovej databázy je základom pre úspešný e-mail marketing. S kontaktmi vo vašej databáze si postupne tvoríte vzťah a dôveru, hýčkate ju a postupne rozširujete. V dnešnom článku sa pozrieme na získavanie nových kontaktov.


Nad vašimi webovými stránkami môžete premýšľať ako nad alternatívou kamennej predajne. Vaši potenciálni zákazníci prídu, rozhliadnu sa, zbystria, aká je u vás atmosféra a poobzerajú sa po niečom, čo ich zaujme. Možno prišli rovno s cieľom nakúpiť, možno teraz chcú zistiť, čo všetko predávate. Poďme sa pozrieť, ako ich môžete osloviť.

Šikovné formuláre a pop-upy

Druhá skupina, rozhliadajúci sa návštevníci, ktorí sa chcú na vašom e-shope inšpirovať, sa potrebujú uistiť, že sú u vás správne a že je to presne to miesto, kde budú môcť nakúpiť. Ak nie hneď, tak trebárs nabudúce. Možno máte natoľko zaujímavý dizajn, že si ho zapamätajú sami, potom je to skvelé.

V prípade, že nie, môžete svojich návštevníkov motivovať k opakovanej návšteve. Pýtate sa ako? Správne umiestneným a lákavým webovým formulárom alebo pop-up oknom. Ponúknete v ňom návštevníkom zdarma niečo, čo sa im bude naozaj páčiť a na oplátku si od nich vezmete ich kontakt.

Myslite na kreativitu a skúste sa dostať do mysle zákazníka. Čo by ste na jeho mieste ocenili? A čo očakávate? Prečo ste vlastne prišli a s čím by ste chceli odísť? Akonáhle si na tieto otázky poctivo odpoviete, budete hneď lepšie vedieť, čo by mal formulár alebo pop-up obsahovať.

Formuláre na blogu

Máte k svojmu e-shopu vytvorený aj blog, kde o svojich produktoch rozprávate a vzdelávate? Skvelé! Výmenou za kontakt ponúkajte obsah zdarma alebo návody k produktom. Ďalším variantom je vkladanie formulárov aj priamo do článkov alebo pod nich. Ak budú vaše články dostatočne zaujímavé, návštevník môže byť zaujatý natoľko, že bude chcieť s vami zostať v kontakte - stačí, keď namiesto hľadania formulára k odberu, jednoducho vyplní formulár priamo v článku a má hotovo.

Zaujímavé súťaže

Súťaže patria k dobrým cestám, ako si zvýšiť virálny dosah (ak ich robíte na sociálnych sieťach), ale môžu tiež slúžiť k budovaniu databázy. Záleží, ako súťaž pojmete. Rizikom tu je, že nalákate ľudí, ktorí majú záujem iba o produkt, ktorý ponúkate (zadarmo), ale o vaše ďalšie ponuky už mať záujem nebudú. Preto súťaž dobre premyslite a nastavte tak, aby nalákala čo najviac relevantných kontaktov.

Zber kontaktov na kamenných pobočkách

Ak okrem e-shopu máte aj kamennú pobočku, nezabúdajte na zber aj na ňu. Výmenou môžete ponúkať napríklad produkt alebo zľavu - úplne rovnako ako v prípade pop-upov.

Nikdy, nikdy databázu nekupujte

Niekomu by sa to možno mohlo zdať jasné, ale bohužiaľ sa to dodnes stále a pomerne často deje. Prečo by ste sa mali kupovaniu databázy za každých okolností vyhnúť?

  • 1) ku kontaktom nemáte súhlas na zasielanie obchodného oznámenia (nech vám predajca databáze tvrdí čokoľvek)
  • 2) kontakty vás nepoznajú a nebudú mať dôveru ani dôvod otvoriť e-mail, ktorý im pošlete
  • 3) existuje vysoká pravdepodobnosť, že vás označia za spam, vďaka čomu aj tak čoskoro prestanete doručovať
  • 4) a hlavne - hrozí vám trestný postih a vysoká pokuta

Na zasielanie obchodných oznámení (teda marketingových e-mailov) vždy potrebujete jednoznačný, informovaný, slobodný a konkrétny súhlas v súlade s § 62 zákona č. 351/2011 Z. z., ktorý je zase v súlade s nariadením EU - GDPR.

Autor: SmartEmailing

SmartEmailing je inteligentná e-mailingová aplikácia s pokročilou automatizáciou, ktorá si zakladá na spoľahlivosti a garantuje doručiteľnosť až 99,9 %. Aplikácia je užívateľsky prívetivá a obsahuje rad doplnkov a rozšírení, vďaka ktorým si pripravíte e-maily na mieru v drag&drop editore, vyberiete si z radu predpripravených šablón, na web si nasadíte formuláre pre zber e-mailových adries a vyhodnotíte výsledky v prehľadných štatistikách. Ponúka tiež kompletnú starostlivosť o váš e-mail marketing, o ktorý sa postarajú jej e-mailing špecialisti. SmartEmailing dnes používa viac ako 13 000 úspešných značiek. Chcete sa o aplikácii SmartEmailing a službách dozvedieť viac? Kontaktuje ich priamo, radi vám poradia a pomôžu.