Nakupovanie je zábava. S mobilnou peňaženkou ešte väčšia.

Nakupovanie je zábava. Počas manévrovania touto neistou dobou by ste sa mali snažiť na tom nič nemeniť. Všetci milujeme zmysluplné kupóny a výhody alebo zákaznícku kartu, ktorá funguje. Avšak spôsob, akým ľudia konzumujú obsah, sa zásadne zmenil.


Žijeme v rýchlej a zbesilej dobe. Nezáleží na tom, či ste samoobsluha na rohu alebo obchod v centre mesta. Stále je potrebné sa rozvíjať a inovovať, aby ste si udržali kontakt so zákazníkmi. A verní zákazníci sú kľúčom k vášmu budúcemu úspechu.

Ako môžu malé firmy držať krok? Ako môžete zostať s ľuďmi v spojení? Či už sa snažíte ľudí dostať do obchodu alebo generovať online predaj, mali by ste využiť silu mobilného marketingu. Spojte sa s ľuďmi na ich mobilných telefónoch, kde sú v podstate neustále, a staňte sa tým najviac cool obchodom v meste.

Kľúčom je vernosť

Vyvíjať na to mobilnú aplikáciu sa neoplatí. Okrem toho päť z desiatich užívateľov aplikáciu opustí po prvom dni. Prečo ale neponúknuť ľuďom digitálnu vernostnú, zákaznícku alebo bonusovú kartu pre mobilné peňaženky? Ľudia si môžu zbierať body a nikdy takú kartu nezabudnú doma, pretože tá žije v ich mobilných telefónoch.

Zákaznícky klub môže byť ďalšou aplikáciou mobilného marketingu k posilneniu spojenia s ľuďmi. Ľudia platia členský poplatok výmenou za bohatšie odmeny, ktoré môžu využívať po vstupe. Nakoniec ani netreba získavať body, ktoré sa vymenia za zľavy. Medzi typické transakčné výhody patria napríklad exkluzívne ponuky, okamžité zľavy, cashback alebo doručenie zdarma. Aby ste to ešte o kúsok vylepšili, môžete ľuďom ponúknuť digitálnu zákaznícku kartu pre mobilné peňaženky. Tá identifikuje osobu ako člena alebo účastníka vášho vernostného programu a ľudia ju majú vždy po ruke.

Carrefour nedávno oznámil, že je prvým maloobchodným predajcom v Európe, ktorý prepojil svoj vernostný program s Apple Pay a integroval ho do Apple Wallet. Zákazníci Carrefouru vo Francúzsku môžu teraz fungovať úplne bezdotykovo. Po pridaní svojej vernostnej karty do aplikácie Apple Wallet môžu platiť pomocou svojho iPhonu alebo hodiniek Apple Watch a zároveň využívať vernostný program.

Mobilné kupóny vládnu

Maloobchodníci používajú kupóny rôznymi spôsobmi už dlhšie ako sto rokov napríklad pre prilákanie nových zákazníkov, udržanie kontaktu s tými existujúcimi, pri zavádzaní produktov a služieb alebo k odmeňovaniu minulých nákupov. A ľudia na kupóny reagujú. Ja tiež nepohrdnem dobrou ponukou avšak záleží na tom, ako ju dostanem. Reagujem len keď kupóny dostanem cez svoj preferovaný kanál a sú ľahko prístupné a použiteľné. Drvivá väčšina ľudí dá prednosť mobilnému kupónu pred ručnou prácou s nožnicami a papierovým kupónom. Rovnako ako ja.

Som presvedčený, že mobilné kupóny sú veľmi hodnotné a ľahko použiteľné. Nemusím na ne myslieť a mám ich okamžite po ruke, a to presne v momentoch, kedy by som ich mohol použiť. Zľavové kupóny alebo poukážky pre mobilné peňaženky tiež skvele poslúžia pre komunikáciu vašich ponúk, akcií a zliav. Môžu dokonca ľuďom pomôcť nájsť cestu do vášho obchodu alebo vám cez ne môžu ľudia poskytnúť spätnú väzbu. U niektorých ponúk môžete dať prednosť všeobecnému kupónu a inšpirovať ľudí k šíreniu dobrého slova a zdieľaniu so svojimi priateľmi a v prípade iných ponúk môžete chcieť distribuovať svojim zákazníkom individuálne jednorazové kupóny, ktoré sa nedajú odovzdávať alebo zdieľať s ostatnými.

Samozrejme, že okrem oslovenia zákazníkov prostredníctvom push notifikácií mobilnej peňaženky, musíte byť aj naďalej aktívni na sociálnych sieťach, stále zlepšovať váš potenciál pre ústne odporúčania, usporadúvať súťaže a zapájať sa do miestnej komunity.

Autor: Ladislav Poledna

Preklad: Ladislav Poledna

Ladislav Poledna inšpiruje čitateľa každý týždeň svojimi príbehmi o mobilnom marketingu na blogu Become Digital. Nájdete tam originál tohto článku a veľa ďalších. Už niekoľko rokov úspešne buduje vzťahy so zákazníkmi v rôznych priemyselných odvetviach. Nedávno spolu s kamarátom založil Digikupon – softvérovú službu, vďaka ktorej si firmy môžu mobilný marketing dovoliť a ľahko použiť. Môžu vytvárať a spravovať vlastný značkový digitálny obsah a doručovať ho do mobilných peňaženiek, ako sú Apple Wallet alebo Google Pay a potom posielať správy priamo na zamknutú obrazovku jednotlivých ľudí v správny čas alebo na správnom mieste bez toho, aby bolo potrebné vyvíjať vlastnú mobilnú aplikáciu.