Automatizácia v Google Ads

V tejto sérii článkov o automatizácii sme riešili automatizáciu vo všeobecnosti a taktiež sme spomenuli konkrétne nástroje, ktoré vám s ňou môžu pomôcť. V tomto článku sa budeme venovať automatizácii priamo v Google Ads. Rozoberieme si, čo všetko vám Google ponúka a ako vám môže pomôcť automatizovať vašu reklamu alebo prácu s ňou.


Smart Shopping kampane

Aj samotný Google ponúka automatizáciu pri niektorých svojich reklamách. Napríklad sú to Smart Shopping kampane, inak povedané, inteligentné nákupy. 

Pre tento typ kampane budete potrebovať vytvoriť Google Merchant Center účet. Po vytvorení vám už  stačí len nahrať váš produktový XML feed a pár kliknutiami si môžete vytvoriť Smart Shopping kampane. 

Obrovskou výhodou týchto kampaní je, že pracujú s umelou inteligenciou, ktorá bola vyvinutá priamo odborníkmi Google. Vďaka Smart Shopping kampaniam viete inzerovať už v priebehu pár minút v sieti Google s kombináciou obrázkových a textových reklám a navýšiť tak vaše konverzie. Treba taktiež spomenúť aj to, že Smart Shopping kampane zahŕňajú aj dynamický remarketing, ktorý vám môže pomôcť priniesť návštevníkov späť na váš web po tom, čo sú nerozhodní a odídu. 

Tento typ reklám je plne automatizovaný, takže väčšinu práce za vás robí Google Ads. Taktiež môžete využiť rôzne automatizované funkcie, ako je napríklad Smart Bidding, pri ktorom samotný Google určí cenu klikov na vaše reklamy. Najprv prebehne takzvaná učiaca sa fáza, kde Google zistí podľa vašich cieľov, čo sa vám oplatí najviac. Ušetríte tak čas a nemusíte neustále sledovať výšku svojich biddov. S týmto typom reklamy vám taktiež môže pomôcť nástroj BlueWinston.

Automatizovaná optimalizácia kampaní

Okrem Smart Bidding stratégie ponúka rozhranie Google Ads  viacero možností, ako optimalizovať vaše kampane. 

Algoritmus, ktorý bol vyvinutý samotným Googlom, dokáže pracovať priamo s hodnotou vašich objednávok, ktoré vám konkrétna kampaň prináša. Berte na vedomie, že je nesmierne dôležité správne nastaviť meranie objednávok, konverzií a ich hodnoty. Následne sa vám Google snaží doručiť čo najväčšiu hodnotu objednávok za vami investované peniaze.

Ideálny prípad by bol ten, keby ste vďaka automatizácii získali takú hodnotu objednávok, pri ktorej sa vám oplatí zvyšovať vaše investície do reklám. Aj to je možné pri používaní Google a správnych nastaveniach.

Responzívne obsahové reklamy

Tento typ reklamy sa nachádza ako predvolený typ reklamy v Obsahovej sieti. Dajú sa použiť pri štandardných kampaniach a taktiež aj v inteligentných obsahových kampaniach. Budete však potrebovať XML produktový feed tak isto, ako aj pri Smart Shopping kampaniach, kde by sa mal nachádzať obrázok, nadpis, logo alebo videá a popisy.

Vďaka tomuto typu môžete jednoducho optimalizovať reklamy, mať širší dosah a samozrejme šetriť čas. Taktiež sú vhodné aj s dynamickým remarketingom. Viac o nich si môžete prečítať na oficiálnej stránke podpory Google.

Dynamické reklamy vo vyhľadávaní

Tieto reklamy predstavujú najjednoduchší spôsob, ako nájsť presne tých zákazníkov, ktorí hľadajú to, čo ponúkate. Sú vhodné pre inzerentov s prepracovanými webmi alebo s veľkým počtom produktov, pretože využívajú obsah webu na zacielenie reklám a pomôžu vám zaplniť medzery v kampaniach založených na kľúčových slovách. 

Namiesto dlhých hodín, ktoré by ste strávili pri manuálnej príprave textovej reklamy, vám môžu dynamické reklamy ušetriť čas a vytvoriť produkty vďaka umelej inteligencii automaticky. Pri tomto type reklám sa obsah generuje automaticky z obsahu vášho webu. Viac sa dočítate na oficiálnej stránke podpory Google.

Zhrnutie na záver

Existuje samozrejme viacero typov automatizácie priamo v Google Ads. Odporúčame vám poriadne  si popozerať  rozhranie, prípadne si pomôcť s príručkami na internete. Hneď, ako dáte šancu automatizácii, uvidíte, ako sa vám výsledky nielen zlepšili, ale aj ako budete mať viac času na ostatné, tak isto dôležité časti vášho biznisu.

Autor: Bluewinston

BlueWinston.com je jedinečný online nástroj, ktorý pomáha e-shopperom a agentúram plne automatizovať tvorbu produktovo cielených kampaní v Google Search & Display. Len vďaka inovatívnym technológiam, si schopný/á vytvoriť hneď niekoľko rôznych typov a formátov produktových reklám a pokryť tak už 100% dopytov na produktové vyhľadávanie v Google Search. Nástroj BlueWinston.com využíva už viac ako 1000 zákazníkov po celom svete a sme hrdí, že vznikol práve na Slovensku. Pre viac informácií, či záujem o zdarma testovanie ich neváhaj kontaktovať. Viac info nájdeš na stránke: www.bluewinston.com