späť na články

Ukážte sa na uzamknutej obrazovke svojich obyvateľov

Ukážte sa na uzamknutej obrazovke svojich obyvateľov

Rýchle zhrnutie: Ľudia dnes trávia na mobilných telefónoch viac času ako na akomkoľvek inom zariadení. Mobilné telefóny nám umožňujú zostať v kontakte, nakupovať alebo byť v obraze. Koronavírusová pandémia tiež povzbudila mnoho ľudí, ktorí museli zostávať doma, aby sa uchýlili k mobilným peňaženkám, nakupovaniu online a k používaniu mobilných platieb. A väčšina z nich je príjemne prekvapená tým, aké ľahké a užitočné sú. Aj preto sa firmy snažia oslovovať ľudí pomocou mobilných stratégií. Tak čo bráni obciam a komunitám vo využití rovnakého prístupu?


Médium je správou

V šesťdesiatych rokoch minulého storočia prišiel kanadský filozof Herbert M. McLuhan s pojmom „médium je správou“. Marketéri odvtedy vedia, ako mediálny kontext ovplyvňuje náš postoj k marketingovej správe a jej spracovaniu. Ako napríklad keď čítame recept, rozhodne s väčšou pravdepodobnosťou zareagujeme na reklamu propagujúcu nejakú vychytávku pre varenie.

Alebo keď dnes ľudia žijú na mobilných telefónoch, pravdepodobne budú reagovať na vašu správu doručenú na mobil. To preto, že aktuálny myšlienkový rámec ľudí ovplyvňuje účinnosť vašej správy.

Vďaka mobilným peňaženkám ako Apple Wallet a Google Pay si môžu obce dovoliť využiť mobilnú stratégiu. Mobilná peňaženka je služba, ktorá spravuje digitálny obsah od rôznych firiem a umožňuje transakcie. Je v rukách a vreckách stoviek miliónov ľudí po celom svete.

Digitálna obecná informačné karta

Pre mesto, obec alebo komunitu už nie je také zložité ukázať sa na uzamknutej obrazovke svojich obyvateľov a poskytovať aktuálne a zaujímavé informácie a každodenne zosilniť aj príležitostnú komunikáciu bez nutnosti vyvíjať vlastnú mobilnú aplikáciu. S pomocou digitálnej obecnej informačnej karty v mobilnej peňaženke si ľudia môžu prezerať správy a aktualizácie o tom, čo sa deje v ich okolí.

Táto informačná karta môže byť ľahko dostupná každému prostredníctvom QR kódov a odkazov na obecných webových stránkach, v obecných novinách a na iných tlačených materiáloch. Každý, kto si kartu stiahne, získa vo svojej mobilnej peňaženke inteligentnú záložku pre lokálne správy.

Môžete vysielať pozvánky na miestne akcie a verejné schôdze alebo užitočné aktuálne upozornenia vrátane núdzovej komunikácie. Môžete tiež zacieliť na ľudí na základe ich aktuálnej polohy a ponúknuť im užitočné informácie špecifické pre dané miesto. V centre blízko radnice, v miestnom kultúrnom centre alebo v okolí školy môžu ľudia dostávať pripomienky nadchádzajúcich koncertov, výstav, predstavení a ďalších akcií.

V neposlednom rade digitálna informačný karta umožňuje jedným kliknutím zavolať úradníkovi obce alebo mu poslať e-mail, nahlásiť reklamáciu a samozrejme poskytnúť spätnú väzbu.

Autor: Ladislav Poledna

Preklad: Ladislav Poledna, Poradca podnikateľa

Ladislav Poledna inšpiruje čitateľa každý týždeň svojimi príbehmi o mobilnom marketingu na blogu Become Digital. Nájdete tam originál tohto článku a veľa ďalších. Už niekoľko rokov úspešne buduje vzťahy so zákazníkmi v rôznych priemyselných odvetviach. Nedávno spolu s kamarátom založil Digikupon – softvérovú službu, vďaka ktorej si firmy môžu mobilný marketing dovoliť a ľahko použiť. Môžu vytvárať a spravovať vlastný značkový digitálny obsah a doručovať ho do mobilných peňaženiek, ako sú Apple Wallet alebo Google Pay a potom posielať správy priamo na zamknutú obrazovku jednotlivých ľudí v správny čas alebo na správnom mieste bez toho, aby bolo potrebné vyvíjať vlastnú mobilnú aplikáciu.


Páčil sa vám článok?
Zdieľajte.