Push notifikácie sú úžasné

Čo sú to push notifikácie? V podstate ide o komunikačný kanál, ktorý je zabudovaný do každého zariadenia. Push notifikácie sú automatizované správy, ktoré vám umožňujú upozorniť zákazníkov na čokoľvek . Okamžite. Používatelia stolových počítačov a notebookov dostávajú push notifikácie od aplikácií aj webových stránok. Samozrejme ak k tomu dajú súhlas. Ľudia však dnes trávia viac času na svojich mobilných telefónoch ako na akomkoľvek inom zariadení. Aj niekoľko hodín denne. Práve vďaka mobilným telefónom máme všetky informácie doslova na dosah ruky. V tomto článku sa teda chcem venovať mobilným push notifikáciám.


Jeden mobil vládne všetkým

Mobilné push notifikácie sú správy od mobilných aplikácií. Objavujú sa ako bannery na uzamknutej obrazovke mobilného telefónu všetkých, ktorí majú aplikáciu nainštalovanú a prihlásili sa k príjmu týchto notifikácií. Veľké značky často majú svoje mobilné aplikácie. Avšak len pár týchto aplikácií je naozaj úspešných. Veľa z nich používa len obmedzený počet nadšencov tej ktorej značky. Prečo teda veľké značky platia veľké peniaze za vývoj nových mobilných aplikácií? Majú totiž jasno v tom, čo sú push notifikácia, a ako sa dajú použiť na lepšiu komunikáciu s ich zákazníkmi.

Ako ich môžu využiť malé firmy?

Push notifikácie sú skvelým marketingovým nástrojom. A tiež jedným z najdôležitejších a najúčinnejších komunikačných kanálov, ktoré môžu vlastníci malých firiem využiť. Ľudia ale všeobecne používajú len niekoľko aplikácií. Tieto základné aplikácie má každý človek iné. Celosvetovo sú ale najobľúbenejšími mobilnými aplikáciami messengery tj. aplikácie pre zasielanie správ, a sociálne siete. Dohromady predstavujú 50% všetkého času stráveného v mobilných aplikáciách. Streamovacie aplikácie a mobilné peňaženky patria k ďalším najpopulárnejším aplikáciám, ktoré ľudia často používajú.

Začínajúci a malé firmy - kaviarne a cukrárne, miestne reštaurácie, maloobchodné predajne, food trucky a ďalšie rýchle občerstvenia, kaderníctvo a holičstvo, auto alebo motoservisy, kvetinárstvo, masážne salóny alebo nechtové štúdia, fitness štúdia, posilňovne a mnoho ďalších - nemusí míňať veľa peňazí za vývoj vlastných mobilných aplikácií.

Ľudia majú na svojich mobilných telefónoch mobilné peňaženky. Áno, to je tá služba, ktorá stojí za stále populárnejšími mobilnými platbami. Mobilná peňaženka sa nielen výborne hodí na platenie, ale umožňuje ľuďom tiež využívať digitálny obsah od rôznych firiem. Trebárs palubné vstupenky leteckých spoločností. No fajn ... tie si ľudia v poslednej dobe asi veľmi neužili. Rovnako dobre môžu ale používať vaše kupóny, pečiatkovacie alebo bodové vernostné karty, členské a ďalšie vernostné či zákaznícke karty. Ak sa teda chcete ukázať na uzamknutej obrazovke svojich zákazníkov, stačí, aby ste im do mobilných peňaženiek doručili váš vlastný digitálny obsah.

Ako sa dajú použiť pre marketingové správy?

Pomocou digitálnych kupónov, ktoré žijú v zákazníkovej mobilnej peňaženke, môže miestna predajňa spolu so správnym partnerom veľmi lacno vytvoriť a prevádzkovať pútavý vernostný program. Môžete sa potom so svojimi ponukami, akciami a zľavami ukázať na uzamknutej obrazovke vašich zákazníkov presne v okamihoch, kedy ich budú potrebovať. A dobré ponuky má rád každý, nie?

Malá kaviareň alebo kaderníctvo by napríklad mohli využiť digitálne pečiatkové vernostné karty pre mobilné peňaženky na komunikáciu so zákazníkmi. Namiesto papierových kariet. S kúskom papiera totiž hovoriť nemôžete. Zato vďaka svojej digitálnej pečiatkovacej vernostnej karte budete so zákazníkmi v spojení neustále. Na ich uzamknutej obrazovke sa môžete ukázať s vhodnou informácií akurát včas, práve keď ju potrebujú. A navyše - ľudia si ju doma jednoducho nemôžu zabudnúť.

Motocyklový servis potom môže urobiť dieru do sveta s digitálnymi bodovými vernostnými kartami. Alebo napríklad len s jednoduchou digitálnou zákazníckou kartou. A napríklad miestna posilňovňa si môže dovoliť šikovný a jednoduchý vernostný program založený na digitálnych členských kartách pre mobilné peňaženky.

Prepojte svoje push notifikácie so skutočným svetom. Použite k tomu výročné ponuky, exkluzívne ponuky pre mobilné telefóny s vyzdvihnutím v obchode, výpredaje na konci sezóny, limitovanej edície produktov a zážitkov, prípadne sezónne pripomienky, ktoré majú pre vašich zákazníkov zmysel. Skvelým dôvodom k zaslaniu push notifikácie je tiež nejaký pravidelný touchpoint, teda miesto či situácia, kedy sa ľudia stretnú s vašou značkou (alebo na ňu aspoň pomyslia). Každý týždeň alebo mesiac môžete napríklad vyzdvihnúť nejaký váš produkt alebo službu.

Tiež možno začať rozosielať newsletter novým spôsobom. Proste pošlite push notifikáciu s odkazom, ktorý vašim zákazníkom umožní čítať váš newsletter pohodlne priamo na mobilnom telefóne. Keď používate push notifikácie správne, majú vyššiu mieru otvorení ako emaily. Rovnakým spôsobom môžete svoje publikum nasmerovať aj k živým online prenosom.

Autor: Ladislav Poledna

Preklad: Poradca podnikateľa

Ladislav Poledna inšpiruje čitateľov každý týždeň svojimi príbehmi o mobilnom marketingu na blogu Become Digital. Nájdete tam originál tohto článku a veľa ďalších. Už mnoho rokov úspešne buduje vzťahy so zákazníkmi v rôznych priemyselných odvetviach. Nedávno spolu s kamarátom založil Digikupon – softvérovú službu, vďaka ktorej si firmy môžu mobilný marketing dovoliť a ľahko použiť. Môžu vytvárať a spravovať vlastný značkový digitálny obsah a doručovať ho do mobilných peňaženiek, ako sú Apple Wallet alebo Google Pay, a potom posielať správy priamo na zamknutú obrazovku jednotlivých ľudí v správny čas alebo na správnom mieste bez toho, aby bolo potrebné vyvíjať vlastnú mobilnú aplikáciu.