10 tipov pre angažovanosť kontaktov v e-mail marketingu

V dnešnom článku sa ponoríme do témy angažovanosti kontaktov v e‑mail marketingu. Inými slovami aké tipy, triky a nástroje môžete použiť, aby ste podporili vaše kontakty z databázy v tom, aby vaše e‑maily otvárali, čítali, preklikávali a interagovali s vami.


Prinútiť ľudí k interakcii s vašimi e-mailmi je cieľom celého e-mail marketingu, ale nejde len o to. Ďalším dôvodom, prečo by ste sa mali angažovanosťou zaoberať sú poskytovatelia e-mailových schránok ako sú Gmail, Centrum.sk alebo Zoznam.sk. Konštantne totiž monitorujú, ako užívatelia s vašimi e-mailmi interagujú a ak by ste patrili medzi odosielateľov, ktorého e-mailov si užívatelia dlhodobo nevšímajú, môžete skončiť v spamu. Dali sme dohromady 10 tipov, ako zákazníkov naozaj zaujať.

1. Chovajte sa ako človek, nie ako robot

E-maily, vyvolajú pocit, že sú zaslané človekom, budú omnoho lepšie prijaté a získajú oveľa viac pozornosti. Je teda dôležité, aby bolo poznať, že ste si na nich dali záležať a venovali ste tvorbe čas. Ako toho dosiahnuť? Prvým krokom je odosielateľ. Ten má na otvorenie e-mailov vôbec najväčší vplyv. Názov vašej spoločnosti bude mať určite lepšiu mieru otvorenosti než meno vášho zamestnanca, ktorého nikto nepozná. Dobrým variantom je ale tiež vyskúšať rôzne kombinácie ako napríklad: “Katka zo SmartEmailingu”. Odporúčame odosielateľa niekoľkokrát otestovať a vybrať variantu, ktorá vašich odberateľov zaujme najviac. Rovnako tak používajte pre odpovede reálnu e-mailovú adresu, teda napr. jan@mojafirma.sk, je to lepšie, než adresy v štýle marketing@mojafirma.sk. Úplne sa vyhnete adresám typu noreply.

2. Vylaďte predmet

Druhá vec, ktorá má vplyv na to, či užívateľ e-mail otvorí, alebo nie, je predmet (a pre-header). Môžete otestovať celý rad vecí - na aký typ emócie odberateľa budú skôr reagovať, či ich zaujmú časovo obmedzené akcie alebo naopak nové kolekcie, využitie čísloviek, personalizovaných prvkov... Predstavivosti sa medze nekladú. Opäť pri rozosielkach radíme otestovať aspoň 2 varianty predmetov a z každého výsledku sa poučiť.

3. Držte sa témy

Priemerne máte len niekoľko sekúnd na to, aby ste udržali pozornosť čitateľa vášho oznámenia a aby sa buď preklikli na vašu webovú stránku alebo urobili inú požadovanú akciu. Preto tvorte obsah vášho e-mailu stručný, jasný a držte sa témy. Dlhé oznámenia môžu vašich odberateľov od čítanie e-mailov odradiť. Pamätajte, že by e-maily mali obsahovať dostatok čistého bieleho priestoru, aby vaše hlavné oznámenie bolo jasne viditeľné.

4. Umiestnenie výzvy k akcii

Všeobecne sa vyhýbajte umiestneniu výzvy k akcii v hlavičke e-mailu alebo úplne dole. Zaistite, aby výzva k akcii alebo jej duplikát bol umiestnený v hornej časti e-mailu tak, aby bol pri otvorení rovno vidieť. Nie všetci odberatelia budú chcieť scrollovat nižšie.

5. Umiestnenie odkazov a oznámenia

To isté platí pre umiestnenie hlavného oznámenia a dôležitých odkazov. Medzi prvými pár slovami e-mailu uveďte dôvod, prečo odberateľovi píšete. Táto časť e-mailu totiž získava najviac pozornosti.

6. Napíšte výzvu k akcii zaujímavo

“Kliknite tu”, “Zavolajte nám”, “Odoslať” sú príklady veľmi často používaných výziev k akcii, ktoré nie vždycky vzbudia záujem. Vy ale môžete vymyslieť oveľa zaujímavejšie oznámenie. Dajte si na to čas a zamyslite sa. Všeobecne platí, že na rozkazovací spôsob v prvom páde typu “Chcem sa pozrieť na novú kolekciu ” ľudia reagujú lepšie než na všeobecné “Zobraziť kolekciu”.

7. Nepreháňajte to s farbami

Farby priťahujú pozornosť, čo je skvelé. Nemali by ste to ale s nimi preháňať. Majte preddefinovanú paletu farieb, ktoré ladia s vašou značkou a tých sa držte. Výrazné farby používajte hlavne pre miesta, na ktoré chcete, aby sa váš odberateľ sústredil - trebárs pre CTA prvky.

8. Personalizujte

Využívajte vo vašich e-mailoch dynamické prvky. Úplným základom je oslovenie menom (alebo priezviskom), ktoré môžete využiť v predmetu, ale aj tele e-mailu. Asi sa zhodneme, že “Dobrý deň, Peter”, bude znieť lepšie než “Dobrý deň, zákazník”. Okrem informácií, ktoré o kontakte máte, ale môžete využiť i informácie o jeho chovaní a zaslať odberateľovi úplne cielený e-mail s produktami, ktoré si prezeral alebo rôzne sviatočné kampane, kde využívate informácie ako je dátum narodenia, meno alebo dátum pridanie sa do vášho odberu. Pre úspešnú personalizáciu sú vždy dôležité kvalitné dáta.

9. Majte jasný cieľ

Ako sme zmienili, vo väčšine prípadov máte iba niekoľko sekúnd na to, aby ste čitateľov zaujali. Preto sa do jedného e-mailu nesnažte dostať niekoľko rôznych oznámení a cieľov. Udržujte oznámenie jednoduché a jasné, a než aby ste v jednom e-mailu mali 4 rôzne výzvy k akcii a teda 4 rôzne ciele, pošlite radšej postupne viac e-mailov.

10.  Čo z toho bude mať zákazník?

Vždy sa zamerajte na to, aký prínos má vaša správa pre čitateľa. Tak napríklad ak máte novú webovú stránku alebo nové logo, vašim zákazníkom to bude najskôr jedno, ledaže by ste túto správu spojili s oslavnou akciou a 10% zľavou z budúcej objednávky. Vždy sa sústreďte na benefity, ktoré z akejkoľvek novinky získa váš kontakt, nie, čo znamenajú pre vás. V príklade s novou webovou stránkou, hovorte o tom, ako sa vašim zákazníkom odteraz bude lepšie nakupovať.

Autor: SmartEmailing

SmartEmailing je inteligentná e-mailingová aplikácia s pokročilou automatizáciou, ktorá si zakladá na spoľahlivosti a garantuje doručiteľnosť až 99,9 %. Aplikácia je užívateľsky prívetivá a obsahuje rad doplnkov a rozšírení, vďaka ktorým si pripravíte e-maily na mieru v drag&drop editore, vyberiete si z radu predpripravených šablón, na web si nasadíte formuláre pre zber e-mailových adries a vyhodnotíte výsledky v prehľadných štatistikách. Ponúka tiež kompletnú starostlivosť o váš e-mail marketing, o ktorý sa postarajú jej e-mailing špecialisti. SmartEmailing dnes používa viac ako 13 000 úspešných značiek. Chcete sa o aplikácii SmartEmailing a službách dozvedieť viac? Kontaktuje ich priamo, radi vám poradia a pomôžu.