Nakupovanie cez internet je dnes už pre mnohých z nás bežnou súčasťou života. Objednať si tovar, zaplatiť a zásielku si vyzdvihnúť na mieste a v čase, ktorý mi najviac vyhovuje. Práve túto flexibilitu dnes ľudia vyhľadávajú čoraz viac. Kuriérska spoločnosť DPD to vie, a preto masívne rozširuje svoju sieť samoobslužných boxov a odberných miest po celom Slovensku.
Podľa prieskumu DPD e-shopper barometer, zákazníci dnes vyžadujú pri doručovaní balíkov hlavne možnosť výberu a čo najväčšiu flexibilitu. Obchody, ktoré to ponúkajú, získavajú verných zákazníkov a veľký náskok pred konkurenciou. Ľudia čoraz viac uprednostňujú doručenie do odberných miest alebo boxov, kde si balík môžu vyzdvihnúť, keď im to vyhovuje - napríklad cestou z práce, alebo na nákup. Prieskum ukázal, že pravidelní zákazníci internetových obchodov bežne využívajú viac miest, kam si nechajú balík poslať. Význam doručovania na domácu adresu postupne klesá. Výrazne však narastá obľuba odberných miest, ktoré využíva 51 % ľudí a samoobslužných boxov (31 %).
Kuriérska spoločnosť na tento trend reaguje a do rozširovania siete odberných miest výrazne investuje. Zákazníci internetových obchodov, ktoré využívajú služby DPD dnes môžu využiť až 1 600 odberných miest alebo partnerských samoobslužných boxov po celom Slovensku. DPD však začala s budovaním vlastnej siete samoobslužných boxov. Do konca roka by ich po celom Slovensku malo pribudnúť minimálne 130, pričom ich počet by sa mal postupne viacnásobne zvýšiť. Cieľom je vytvoriť sieť boxov, ktoré budú strategicky umiestnené tak, aby čo najlepšie pokryli potreby zákazníkov. Navyše, DPD je súčasťou skupiny Geopost, ktorá v súčasnosti obsluhuje jednu z najhustejších sietí odberných miest v Európe s viac ako 110-tisíc dostupnými miestami. Túto sieť môžu využívať aj slovenské internetové obchody, ktoré takto môžu pohodlne doručiť svoj tovar zákazníkom po celej Európe.
Odberné miesta a samoobslužné boxy ponúkajú zákazníkom internetových obchodov množstvo výhod. Môžu si sami zvoliť miesto doručenia a notifikácia v mobilnej aplikácii ich upozorní, keď je ich balík pripravený na vyzdvihnutie. Zásielku si môžu vyzdvihnúť v čase, ktorý im najviac vyhovuje, zvyčajne cestou z práce alebo na nákup. Výhodou je aj nepretržitá dostupnosť 7 dní v týždni, 24 hodín denne, čo je ideálne pre ľudí, ktorí sa nechcú viazať na príchod kuriéra.