späť na články

Rozhodujte sa na základe aktuálnych informácií

ABRA Software 28. Máj 2021
Rozhodujte sa na základe aktuálnych informácií

Rýchle zhrnutie: V dnešnej dobe mnoho firiem trápi neistota. Ako si na tom stojí naša firma? O koľko sa zmenili tržby a ako sa odchyľujú od plánu? Ako sa vyvíjajú mzdové náklady? Aký je objem pohľadávok a akým z nich je nutné sa obratom venovať? Koľko tovaru je na sklade a ako dlho zásoby približne vydržia? Pre manažment je kľúčové poznať odpovede na tieto a ďalšie otázky ihneď a vidieť hlavné firemné informácie prehľadne, online a v správnych súvislostiach.


V dnešnej dobe mnoho firiem trápi neistota. Ako si na tom stojí naša firma? O koľko sa zmenili tržby a ako sa odchyľujú od plánu? Ako sa vyvíjajú mzdové náklady? Aký je objem pohľadávok a akým z nich je nutné sa obratom venovať? Koľko tovaru je na sklade a ako dlho zásoby približne vydržia? Pre manažment je kľúčové poznať odpovede na tieto a ďalšie otázky ihneď a vidieť hlavné firemné informácie prehľadne, online a v správnych súvislostiach.

Kľúčovú rolu v controllingu a finančnom riadení zohrávajú informácie, ktoré sú nevyhnutné pre správne a rýchle rozhodovanie v core biznise. V reálnom svete sú informácie roztrieštené po celej firme. Časť napríklad leží v nákupnom oddelení, s inými pracuje vedúci skladu, kus informácií sa skrýva vo výrobe, financie sa sumarizujú v účtovníctve. Úlohou controllingu by mala byť schopnosť všetky tieto čriepky poskladať dohromady, doplniť o ďalšie dáta či informácie, a nakoniec všetko preložiť do zrozumiteľného jazyka pre potreby manažmentu.

Ak ste zvolili vhodné riešenie pre e-commerce, všetky primárne dáta eviduje informačný systém a s využitím nástroja Business Intelligence môže každý manažér relevantný KPI's sledovať na jednom mieste v ucelených a prehľadných reportoch. Správne nastavené ukazovatele vám svojím vývojom navyše pomôžu odhadnúť budúcnosť a pružne reagovať na situáciu na trhu.

Aby Business Intelligence slúžilo k efektívnemu rozhodovaniu, je nutné pred implementáciou dôkladne definovať všetky relevantné dáta. Ako k implementácii pristúpiť a ako čo najlepšie nastaviť samotnú vizualizáciu?

Účelom všetkých nástrojov controllingu, vrátane vizualizácie, je uľahčenie práce, a predovšetkým dosiahnutie správneho a rýchleho rozhodnutia. Zmyslom nie je prácne generovanie reportov pre reporty samotné, ale získavanie informácií v potrebných súvislostiach. Správne nastavené a používané nástroje vizualizácie umožňujú dáta triediť, prepájať a zoskupovať tak, aby každému jednotlivému užívateľovi / manažérovi uvoľnili ruky pre skutočnú prácu.

Pred samotnou implementáciou je teda vhodné zohľadniť, aké informácie, prehľady, štatistiky a súvislosti používatelia systému najčastejšie hľadajú a aké otázky, na ktoré systém môže ponúknuť odpovede, si užívatelia pri svojej práci kladú. Vo všetkých bodoch je dobré mať na pamäti hlavný cieľ - získanie znalosti potrebnej k rozhodnutiu.

"Musíte vedieť, čo chcete pozorovať, na čo sa pýtajú ľudia vo firme, čo im k práci chýba, čo potrebujú. Keď majú informácie, dobre sa im pracuje, nestrácajú čas a všetko funguje." Vysvetľuje Peter Dobeš, majiteľ spoločnosti Bricol M a farmy Ranch 13, ktorý používa riešenie od ABRA Software už niekoľko rokov a dodáva: "Vďaka BI odhaľujeme vlastné úspechy aj chyby, plánujeme nákup aj obchodnú činnosť, máme perfektný prehľad o zákazníkoch aj produktoch a vyhodnocujeme parametre pre interné odmeňovania."

K nastaveniu funkčného controllingu a finančného riadenia je vhodné oprieť sa o služby kvalitného partnera, ktorý sa na vašu firmu pozerá jej očami a porozumie skutočným potrebám majiteľa či manažmentu. ABRA Software vám v tomto smere ponúka kompletný tím špecialistov z rôznych odborov, ktorí navrhnú riešenie šité na mieru vášmu podnikaniu a zároveň ho vie realizovať v praxi.

Autor: ABRA Software

ABRA Software je dynamická technologická firma, ktorá vyvíja a dodáva moderné informačné systémy do firiem zameraných na výrobu, obchod a služby. Software tvorí očami používateľov, je intuitívny, prehľadný a prispôsobivý. Zbiera dáta celej firmy, inteligentne ich triedi a vyhodnocuje. Je bezpečný a dostupný odkiaľkoľvek.

Prečo práve e-mail marketing?

Existuje mnoho a mnoho spôsobov, ako získavať pre váš e-shop objednávky. Úspešní online predajcovia vedia, že jednou z najspoľahlivejších a najvýnosnejších metód je práve e-mail marketing.

E-mail marketing je aj v roku 2021 kanál s jednou z najlepších návratnosti investícií. Veľa ľudí má ale dodnes o e-mail marketingu zlú predstavu. Spájajú ho s bezmyšlienkovitým bombardovaním zákazníkov nezaujímavými a irelevantnými e-mailmi. V najhoršom prípade si myslia, že e-mail marketing je ekvivalent spamu.

Opak je ale pravdou, ak viete, ako na to. Ak robíte e-mail marketing správne, ide o nástroj, vďaka ktorému si so svojimi zákazníkmi môžete vybudovať a udržiavať veľmi blízky vzťah. A rovnako ako personalizované reklamy a vstupné stránky, personalizované e-maily môžu priniesť vášmu e-shopu naozaj zaujímavé výsledky.

V preklade to znamená, že vaše e-maily by mali reagovať na reálne potreby vašich zákazníkov a optimálne brať do úvahy aj ich históriu s vaším e-shopom. Ťažko totiž predáte staršiemu pánovi ženské nohavice, mladej slečne luxusné pánske hodinky alebo majiteľovi psíka mačacie granule.

E-mail marketing v e-commerce

Čo je teda e-mailový marketing v kontexte sveta e-commerce? Ide o umenie a vedu toho, ako pomocou e-mailu generovať tržby pre váš e-shop. Môže to byť jednoduché, napríklad poslať e-mail ľuďom, ktorí opustia košík plný tovaru na vašom webe. Alebo zložitejšie, napríklad mať rad kampaní, ktoré sú na seba rôzne naviazané a exponenciálne znásobujú predaj.

Keď sa pozriete na propagačné akcie, ponuky, kupóny na dopravu zdarma a e-maily zamerané na starostlivosť - vo všetkých prípadoch ide práve o budovanie vzťahov s vašimi zákazníkmi. Preto nie každý e-mail by mal byť nastavený ako predajný. Ak si toto uvedomíte:

  • · Budete sa o svojich odberateľov lepšie starať, čo povedie k dlhodobým predajom.
  • · Vytvoríte lepšie propagácie, ktoré predajú viac produktov.
  • · Budete efektívnejšie segmentovať svoju databázu, čo (opäť) vygeneruje väčší predaj.

Posielanie e-mailov bez rozmyslu na celú databázu, je podobný prípad, ako volať s “lákavou” ponukou ľuďom, ktorých vôbec nezaujíma. V lepšom prípade vám položia telefón (neotvoria e-mail), v horšom si vypočujete i pár nemilých slov (označia vašu ponuku ako spam).

Ako teda na to?

Na začiatku všetkého stojí dobrá stratégia. Než pošlete prvý e-mail, zamyslite sa, čo je vaším cieľom a ako ho chcete dosiahnuť. Premýšľajte nad tým, čo by vašich zákazníkov mohlo potešiť a zaujímať.

V prípade e-shopu sú veľmi dôležité dáta. Ak dáta získavate, môžete sa s nimi tiež naučiť pracovať. O ktorých dátach sa bavíme? Ide predovšetkým o informácie o vašich zákazníkov. Kto sú, ako sa chovajú alebo čo u vás nakupovali. Čím lepšie budete vašich zákazníkov poznať, tým personalizovanejšie a relevantné e-maily im môžete posielať.

Skúste svojim zákazníkom napríklad pomôcť s výberom vhodných produktov, alebo po zakúpení produktu pošlite tipy na ich používanie.

E-mail marketingom môžete vašich návštevníkov alebo zákazníkov zachytiť aj v bode, kedy na vás v procese nákupu zabudnú. Konkrétne ho môžete informovať o opustenom košíku. Ďalším obľúbeným variantom je pripomenutie sa e-mailom po určitej dobe, kedy váš zákazník nakúpený tovar najskôr už spotreboval.

E-mail nie je jadrová fyzika, ale existuje pomerne niekoľko zásad, ktoré sa vyplatí dodržiavať. Postupne si prejdeme dôležité časti e-mail marketingu. V ďalšom článku sa budeme venovať budovaniu kvalitnej databázy.

Autor: SmartEmailing

SmartEmailing je inteligentná e-mailingová aplikácia s pokročilou automatizáciou, ktorá si zakladá na spoľahlivosti a garantuje doručiteľnosť až 99,9 %. Aplikácia je užívateľsky prívetivá a obsahuje rad doplnkov a rozšírení, vďaka ktorým si pripravíte e-maily na mieru v drag&drop editore, vyberiete si z radu predpripravených šablón, na web si nasadíte formuláre pre zber e-mailových adries a vyhodnotíte výsledky v prehľadných štatistikách. Ponúka tiež kompletnú starostlivosť o váš e-mail marketing, o ktorý sa postarajú jej e-mailing špecialisti. SmartEmailing dnes používa viac ako 13 000 úspešných značiek. Chcete sa o aplikácii SmartEmailing a službách dozvedieť viac? Kontaktuje ich priamo, radi vám poradia a pomôžu.