Skráť si čakanie na záznamy vyplnením e-commerce prieskumu a vyhraj vstupenky na Upterdam 2025! Chcem vyhrať

Najvyšší čas pobaliť si kufre na Západ. Dexfinity cesta za hranice

Dexfinity 17. September 2024
Najvyšší čas pobaliť si kufre na Západ. Dexfinity cesta za hranice

Tento článok je aktualizovanou verziou rozhovoru, ktorý vznikol v spolupráci s Forbes Slovensko.


Spoločnosť Dexfinity vznikla v roku 2014 ako prirodzené pokračovanie rastúceho oddelenia výkonnostného online marketingu, ktoré začal v roku 2009 budovať Pavol Adamčák.

Dnes tvorí medzinárodný tím Dexfinity viac ako sedemdesiat e-commerce špecialistov a už siedmy rok za sebou sa tešíme z titulu prémiového Google partnera pre Google Ads a medzinárodnú expanziu. O príbehu Dexfinity porozprával riaditeľ Ján Aštary spolu so zakladateľom Pavlom Adamčákom.

Začiatkom roka 2021 ste sa pustili do rebrandingu zabehnutej značky. Hodnotíte to s odstupom času ako správne rozhodnutie?

P. A.: Ak sme chceli začať vlastnú medzinárodnú expanziu, bolo to nevyhnutné. Hodnotíme to číslami, konkrétne počtom ľudí, ktorí aktívne vyhľadávajú značku Dexfinity na internete. Po vyše dvoch rokoch sme na takých číslach ako pôvodná značka po dvadsiatich piatich rokoch, takže sme spokojní.

Ako sa vám podarilo vyrásť z lokálnej online marketingovej agentúry na firmu, ktorá pomáha klientom s marketingom v tridsiatich dvoch krajinách sveta?

P. A.: Odpoveďou sú dve slová: odhodlanie a vytrvalosť. Nechceli sme robiť všetko pre všetkých. V úzkom segmente firiem, ktoré predávajú online (e-commerce), sme už na začiatku narazili na strop kategórie, trhu a museli sme sa pozrieť za hranice. Niekedy je prvotným hýbateľom uvedomenie, že je to nezmyselná bitka o jeden malý trh, mám na mysli Slovensko, a o toho istého zákazníka. Inokedy je to závislosť od ekonomickej a politickej situácie jednej krajiny, ktorej nechcete byť rukojemníkom. Chuť rásť a slobodne podnikať nás jednoducho nútila prekonávať akékoľvek hranice. 

Aké konkrétne kroky ste urobili?

P. A.: Pre klientov, u ktorých to dávalo zmysel, sme začali hľadať zákazníkov a rozbiehať predaj v zahraničí. Zabezpečili sme, aby bol web alebo e-shop správne prispôsobený predaju v novej krajine, a pripravili sme marketingovú stratégiu, ako získať prvých zákazníkov a dosiahnuť cieľový obrat. Hľadali sme klientov s vyladenými domácimi procesmi, ako sú nákup, dodanie produktu, zákaznícky servis, logistika a stabilné financovanie. Bez pevného zázemia by to nešlo. S klientom po klientovi sme rástli spolu s ich úspechmi. Z niektorých sa stali naši dlhodobí partneri, s ktorými tvoríme stratégiu na ďalšie roky.

Google si vás ako jedinú slovenskú firmu vybral do svojho exkluzívneho programu pre medzinárodnú expanziu (IGAP). Akú hodnotu to prináša vašim klientom?

P. A.: Primárne sa zameriavame na maximálnu účinnosť marketingu a reklamy v Google Ads. Dnes to znamená prepojiť reklamu vo vyhľadávaní Google, v službách YouTube, Gmail a v mobilných zariadeniach, mapách či na sociálnych sieťach – v podstate v celom online priestore. V marketingu všetko súvisí so všetkým. Marketing je vaším megafónom, ktorým kričíte do sveta: „Kúp si ma, som najlepší!“ Je však aj veľkými ušami, ktoré musia počúvať a posúvať spätnú väzbu na zlepšenie produktu a zákazníckeho zážitku a služby ako celku. Tešíme sa, že máme priamo z európskej centrály Googlu v Dubline podporu, know-how aj ľudské zdroje, ktoré vieme použiť pre potreby klienta. 

Ján Aštary a Pavol Adamčák Zdroj: Marek Mucha


O akú podporu napríklad ide?

Pre jedného to môže byť oprava technického problému s nezobrazovaním reklamy, ktoré ak namiesto hodín musíte tradične riešiť dni až týždne, vygeneruje vám stratu. Keď reklama nebeží, vy nepredávate. U iného klienta je obrovskou hodnotou analýza konkurencie, zákazníckeho správania, testovanie použiteľnosti webu a zhodnotenie celkovej zákazníckej skúsenosti s nákupom. Široký medzinárodný tím a priama podpora ľudí z konkrétnych trhov sú na nezaplatenie.

V čom sa odlišujete od konkurencie? Prečo by značka mala uprednostniť práve vás?

P. A.: Našou špecializáciou je expanzia do zahraničia a medzinárodný marketing. Niektorým klientom pomáhame s predajom aj v pätnástich krajinách súčasne. Už siedmy rok za sebou sme Google Premier Partner a v online marketingu patríme k špičke v celej Európe. Aj vďaka tomu máme prístup do exkluzívnych Google exportných nástrojov, s ktorými dokážeme vybrať vhodný trh na základe reálnych dát. Vieme odhadnúť dopyt po produkte, porovnať ekonomické ukazovatele krajín, rast v segmente, urobiť odhad nákladov na reklamu, zhodnotiť zákaznícke správanie. Každý zlyhaný pokus o expanziu na daný trh sú spálené peniaze. Svojimi konzultáciami sa snažíme minimalizovať riziko a zvýšiť šancu na úspech. 

Plynú nejaké výhody aj pre klientov, s ktorými máte dlhodobú spoluprácu?

P. A.: Vďaka reálnym skúsenostiam a inovatívnym nástrojom sa nám s klientmi darí dosahovať stanovené ciele. Dlhodobým partnerom preto ponúkame možnosť províznej spolupráce, keď platia za naše služby podľa dosiahnutých výsledkov. Marketingové agentúry často fakturujú podľa toho, koľko peňazí na médiá cez ne pretečie, alebo podľa hodín, ktoré si na klientovi „odkrútia“. My sme vykovaní vo svete e-shopov. Naučilo nás to merať „všetko“. Takáto forma spolupráce si vyžaduje najvyššiu kvalitu na oboch stranách. Vyberáme si partnerov s veľkou dôverou v ich schopnosti a udržateľnosť biznisu.

Spolupracujete so silnými značkami BioTech USA, IRISIMO, Zajo, Northfinder, MALL či Panta Rhei. Čo zaujímavé im priniesol váš tím?

J. A.: Univerzálny „goal oriented mindset“. Spolupráca s Dexfinity je orientovaná na výsledky. Klienti sa môžu spoľahnúť, že marketing bude fungovať. Keď nie, bolí nás to rovnako, ak nie viac ako klienta.