Northfinder je známy svojimi funkčnými a kvalitnými produktami. Špecializuje sa na outdoorové oblečenie a doplnky. Pre rok 2023 si naplánoval ambiciózny rast 60 %, ktorý sa nám podarilo prekonať.
Chceme rast o 60%, ako ho dosiahnuť?
Northfinder nie je v e-commerce žiadnym nováčikom. Má tržby, o akých iné e-shopy snívajú. Zároveň majiteľ vedel, že chce stále rásť a stanovil ambiciózny cieľ – rast tržieb o 60 % v roku 2023.
Pod správu Dexfinity v tomto období patrili Meta Ads (reklama na Facebooku a Instagrame) a Google Ads pre slovenský, český, slovinský a maďarský trh.
Rumunsko spadalo pod správu lokálnej rumunskej agentúry. V priebehu roka 2023 dostalo Dexfinity pod taktovku ešte aj Bulharsko, kam sa Northfinder rozhodol expandovať.
Zvyšovanie tržieb brzdili 3 problémy
- V Čechách a na Slovensku začala značka narážať na limity veľkosti trhov. Chýbali noví potenciálni zákazníci v takom množstve, aby firma rástla rýchlejšie.
- Northfinder vedel, kde ich nájde – za hranicami. S expanziou už firma mala skúsenosti (Maďarsko, Poľsko), ale rumunský trh neprinášal tržby, v aké dúfali.
- Čísla nezlepšoval ani e-commerce sektor, ktorý driemal po kovidovom raste. Len na Slovensku klesli medziročne tržby e-shopov o 13 %.
To nás nezastavilo.
Ako sa nám to podarilo?
Správnymi zmenami v správnom čase. Tie sme nerobili len my, ale aj klient. Všetko úsilie do seba zapadlo a v duchu spolupráce sme dosiahli nádherné výsledky. Poďme sa pozrieť, na celú cestu s konkrétnymi riešeniami krok po kroku.
Zmena marketingového mixu
Uvedomili sme si, že je čas zmeniť pomer výdavkov na Meta a Google Ads. Northfinder sa dostal do bodu, kedy môžeme o niečo znížiť výdavky na budovanie značky.
Varovné signály pre zmenu
- Noví aj existujúci zákazníci na zabehnutých trhoch (slovenský a český) značku veľmi dobre poznali.
- Kampane sa objavovali často a tým istým ľuďom a chýbala im efektivita.
- Oslovovali stále tú istú cieľovú skupinu bez výrazného rastu tržieb.
Viac do Googlu, menej sociálnym sieťam
Rozpočet na Metu sme skresali z pôvodných 45 % na 35 % celkového rozpočtu. Ušetrené peniaze sme následne presunuli do reklamy na Google.
Na nových trhoch zostala štruktúra kanálov odlišná. Keď značku ešte nikto nepozná, nemá zmysel dávať priveľa peňazí do Google Ads. Najskôr potrebujeme dopyt a povedomie. Tie dokážu podporiť práve sociálne siete.
Heslo je “jednoduchosť”
1. Zjednodušili sme štruktúru reklamných kampaní Northfinderu.
Nie sme zástancami fragmentácie reklamných účtov. Klienti radi vidia viac kampaní, ale pre algoritmus je najefektívnejšia jednoduchá štruktúra. Má dostatok dát a učí sa oveľa rýchlejšie.
2. Používame pre všetky krajiny jeden Pixel.
Northfinder expanduje zatiaľ na európske trhy, kde sa z našich skúseností správanie zákazníkov na sociálnych sieťach veľmi nelíši.
Pri vstupe na bulharský trh sme práve vďaka týmto dátam pomerne rýchlo rozbehli viacero úspešných kampaní.
Rumunsko s Dexfinity: 14 dní pred Black Friday
Po úspešnom raste na spravovaných trhoch urobil Northfinder odvážny krok. Presunul rumunský trh pod správu Dexfinity len dva týždne pred Black Friday výpredajmi.
Dovtedy sa klient domnieval, že lokálna agentúra urobí svoju prácu lepšie. Výsledky ukázali, že nezáleží na tom, odkiaľ agentúra pochádza, ale ako robí svoju prácu.
Veľkými úpravami prešli najmä kampane na sociálnych sieťach. Zistili sme viaceré chyby.
Predchádzajúca agentúra miešala remarketingové a lookalike publiká
To znamená, že v jednej reklame oslovovali ľudí, ktorí už niečo kúpili aj úplne nových návštevníkov. Publiká sme ihneď oddelili a na každú skupinu sme ušili vhodnú komunikáciu.
Neefektívne cielili kampane
Zameriavali sa na dosah príspevkov a impresie. Takto síce získali dáta, ale nevyužili ich v ďalších krokoch komunikácie.
Po prevzatí účtu sme pridali metriky ako nákupy, prezretia strány, ktoré mali reálnu silu prinášať tržby. Získali sme dáta pre remarketing a mohli sme zákazníkom konečne ukazovať konkrétne produkty a kategórie, ktoré ich v minulosti zaujímali.
Rast tržieb na rumunskom trhu: porovnanie roka 2022 a 2023. V roku 2022 trh spravovala ešte rumunská agentúra, od novembra 2023 ho prevzalo Dexfinity.
Nové vizuály, nové produkty
Všetky zásluhy na raste nemá len Dexfinity. Veľký kus práce urobil aj klient, ktorý aktívne hľadal riešenia, ako zlepšiť prezentáciu značky a vykryť slabšie mesiace:
- Pridal do ponuky outdoorovú obuv. Tá sa v auguste 2023 stala najpredávanejším produktom a priniesla rast tržieb v roku 2023. Zároveň Northfinder neustále inovuje a zlepšuje produkty pre skialpinizmus, vďaka čomu patrí medzi 5 najsilnejších značiek so skialpinistickým oblečením v Európe.
- Zjednotil a zmodernizoval vizuálnu komunikáciu. Sústredil sa na emóciu a pocity z produktov, nie predaj.
- Rozbehol spoluprácu s influencermi.
Partnerstvo je cesta rastu
Vážime si, že klient rozumel tomu, že výkonná reklama potrebuje pútavú kreatívu. Zároveň sa opäť potvrdilo, aké dôležité je partnerstvo medzi nami a klientom. Že bez spolupráce nie sú výsledky a navzájom sa musíme dopĺňať.
Zmena vizuálu sa ihneď prejavila na výkonnosti kampaní. Vďaka množstvu kreatív sme ich mohli testovať a zistiť, ktoré prinášajú najlepšie výsledky.
Vždy aktuálne skladové zásoby v reklamách
Vďaka skúsenostiam a kontaktom Dexfinity tímu sa podarilo vytvoriť a aplikovať script na zlepšenie tokov produktov do kampaní.
Zvyčajne prebieha aktualizácia produktového feedu raz za deň. To znamená, že Google Merchant Center načíta raz za 24 hodín všetky produkty. Avšak s pomocou nového scriptu pre Northfinder prebieha aktualizácia každú hodinu.
Častejšie aktualizácie zabezpečujú, že v reklamách vidia zákazníci len produkty, ktoré sú naozaj skladom a môžu si ich kúpiť. To nám pomáha najmä pri veľkých výpredajoch, ako napríklad Black Friday, kedy sa produkty rýchlo vypredávajú.
80 % medziročný nárast Pixelovského revenue a o 5 % nižšie PNO
Jednoduchá štruktúra účtu a efektívne cielenie prinieslo veľmi pekný nárast tržieb zo sociálnych sietí (revenue z Pixelu). Zároveň sa nám ich podarilo zefektívniť, aj keď sme pracovali s menším rozpočtom na základe zmeny marketingového mixu.
Tešia nás výborné výsledky a veríme, že čoskoro spoločne dobyjeme ďalšie trhy.